A Swytch új kerékpár átalakító készlete egy okostelefon méretű akkumulátort tartalmaz
A Swytch Technology bejelentette új átalakító készletét, amely minden kerékpárt elektromos kerékpárrá tud alakítani, agymotorral, pedálérzékelővel és akkumulátorral.
A londoni székhelyű Swytch először 2017-ben mutatott be konverziós készletet, és 500 000 dollárt gyűjtött össze az Indiegogo-n.
Ezután 2019-ben újra piacra dobták hasonló elektromos kerékpár átalakító készletüket, amelyről azt mondták, hogy akkoriban a „legkisebb és legkönnyebb” volt. A Swytch szerint 2020-ban 9000 darabot adtak el ebből.
A Swytch hivatalosan májusban induló legújabb konverziós készlete felülmúlja ezt az állítást egy „zsebméretű” akkumulátorral, amely állítólag körülbelül akkora, mint egy okostelefon, és 700 grammos tömegű.
Ez az akkumulátor táplálja az első kerékbe épített, kerékagy-alapú, 250 W-os motort, amely egy pedálérzékelővel érzékeli, ha tekerik a pedált.
„Az új Swytch készlet minden tekintetben továbbfejlesztése a készlet előző verziójának, jobb teljesítményt, dizájnt, funkcionalitást, valamint jelentősen csökkentett méretet és súlyt kínál” – mondja a Swytch munkatársa, Elannah Boyce.
A kerékpározás kulcsszerepet játszhat a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében, de az a lehetőség, hogy kerékpárral járjunk munkába – vagy bárhová – nem mindig vonzó.
A Swytch-et 2017-ben Oliver Montague és Dmitro Khroma mérnökök alapították, akik észrevették a hiányt az motoros meghajtású, fenntartható városi közlekedés piacán, azzal a meggyőződéssel, hogy a szállítás nem lehet túl drága.
Ez az új készlet, és különösen az akkumulátor mérete és súlya, ennek a célnak az elérésére készült.
Az akkumulátor tömege 700 gramm, és 250 watt teljesítményt biztosít akár 15 km-re (9 mérföldre), ami a Swytch szerint sok rövid városi ingázáshoz elegendő lesz.
A Swytch azt is állítja, hogy az akkumulátor egy óra alatt feltölthető, és eltávolítható a kerékpárról a töltéshez.
Van egy nagyobb akkumulátor is, amely 1100 grammos tömegű és állítólag 30 km-t (17 mérföld) biztosít.
Mindkét új akkumulátor könnyebb, mint az előző Swytch készlet akkumulátora, amely állítólag 2 kg-ot nyomott.
Az új akkumulátor „repülésbiztos”, vagyis a kézipoggyászban is vihető.
Azáltal, hogy lehetővé teszi az ügyfelek számára a meglévő kerékpárok feljavítását és elektromossá tételét, a Swytch szerint segít csökkenteni a pazarlást, amit a kerékpárosok vonzónak találhatnak, tekintve, hogy az elektromos kerékpárok életciklusuk során viszonylag magas károsanyag-kibocsátást mutatnak a nem rásegítéses kerékpárokhoz képest.
A márka azt is elmondja, hogy a készlet körülbelül négyszer kevesebbe kerül, mint egy új elektromos kerékpár – bár a közzététel időpontjában még nem közölték az új készlet tényleges árait.
Hogyan működik a készlet?
A Swytch egy meghajtott első kereket használ, hogy a rásegítés nélküli kerékpárt elektromos kerékpárrá alakítsa.
Az átalakító készlet akkumulátorcsomagból, akkumulátortartóból, pedálérzékelőből és motorkerékből áll.
A motor az elülső agy belsejében van elrejtve, és az akkumulátorcsomag táplálja, amely a tartóba illeszkedik, és a kerékpár különböző helyeire rögzíthető.
A rendszer pedál-asszisztens, így pedálozás közben ad energiát. A pedálérzékelő érzékeli, amikor a kerékpáros pedáloz, és a tartóban lévő motorvezérlő az akkumulátorról veszi az energiát a motor számára.
A rendszer megköveteli, hogy a kerékpár első kerekébe be legyen építve a Swytch motor. A motoros kerék bármilyen méretben rendelhető, beleértve az összecsukható kerékpárok esetében jellemző kisebb kerekeket is. Az első kerék kicserélése, és a megfelelő alkatrészek csatlakoztatása után a kerékpár készen áll a használatra.
Az új Swytch átalakító készlet májusban jelenik meg, és várhatóan hamarosan előrendelhető lesz. A Switch továbbra is készleten tartja a készlet előző verzióját 2022 nyarának végéig.
„Azoknak az ügyfeleknek, akik egy Swytch átalakító készlethez szeretnének hozzájutni az új megrendeléséhez szükséges előrendelési várakozási idő nélkül, azt tanácsoljuk, hogy rendeljék meg [a meglévő készletet] a Swytch eBay-ről, Amazonról, webáruházakból, vagy írjanak a support@swytchbike.com címre, hogy ellenőrizzék rendelkezésre áll-e a régiójukban” – mondja Boyce.
A Swytch elmondása szerint az új akkumulátor-kialakítás kompatibilis az előző készlet motorjával és pedálérzékelőjével. A korábbi készlettel rendelkező vásárlók rendelhetnek egy „frissítő készletet”, amely tartalmazza a kormányra illeszkedő alkatrészeket – az akkumulátort és a tartót –, hogy párosítsák a már meglévő motorral és pedálérzékelővel.
Kétségtelen, hogy az elektromos kerékpárok piaca bővül, 2017-es megkezdése óta a Swytch azt állítja, hogy az értékesítési volumen évente közel 300 százalékkal nőtt, és a 2019-es hat alkalmazottról 2022-re több mint 50 főre nőtt.
2020-ban a Swytch több mint 9000 átalakító készletet adott el az Egyesült Királyságban. A Mintel piackutató cég teljes elektromos kerékpár-eladásról rendelkezésre álló adatai alapján a Swytch azt állítja, hogy eladásai valószínűleg a teljes brit elektromos kerékpár-piac 5 százalékát teszik ki.
A márkának jelenleg Európában, az USA-ban, Kanadában és Ausztráliában van elosztó központja, 2022 márciusában pedig New Yorkban nyitotta meg első irodáját az amerikai piac kiszolgálására.
A Swytch szerint ügyfelei több mint 1,5 millió mérföldet tettek meg a készleteivel felszerelt kerékpárokon. A Swytch becslése szerint ezzel 17 000 tonna szén-dioxidot sikerült csökkenteni a károsanyag kibocsátást egy meglévő kerékpár elektromossá tételével, egy új vásárlásához képest, ehhez adódik még hozzá a vezetés helyetti kerékpározással megtakarított károsanyag-kibocsátás.
Forrás: Bike Radar
https://www.bikeradar.com/news/swytch-technology-electric-bike-conversion-kit/