A számítástechnika az új lóerő, mondta az Audi

Az autógyártók, akik eddig a motorjaik teljesítménye terén versenyeztek, most, az automata autók megjelenésével a számítástechnikára helyezik a hangsúlyt.

Az Audi új vezetője, Markus Duesmann mintegy 200 mérnökből álló csapatot gyűjt össze a Volkswagen Csoport anyavállalaton belül egy új, számítógéppel vezérelt járműrendszer kifejlesztésére – jelentette a Reuters.

A vadászat görög istennője után Artemisnek nevezték el a projektet, melynek célja a szoftver területén piacvezetőnek tekintett Tesla utolérése és lehagyása.

„A digitalizálás szempontjából egyelőre le vagyunk maradva” – mondta Duesmann az Audi székhelyén, Ingolstadtban, Dél-Németországban adott interjújában.

Az önvezető autók megjelenésével a járműveknek processzorokra és szoftver operációs rendszerekre van szükségük, hogy elemezzék a radar, a lidar és a kamera szenzorok adatait a vezetési manőverek kiszámításához, hogy az autók biztonságosan navigálhassanak és elkerüljék a baleseteket.

A múltban a nagyobb autók, erősebb motorokkal automatikusan jobbak voltak. Most a számítástechnika és az intelligencia lett a prémium kategória jelzője, ami arra kényszeríti az Audit és a Volkswagent, hogy változtassanak a módon, ahogyan autóikat tervezik.

„A járművek műszaki fejlesztését már nem a jármű méretének, hanem az autó elektronikus felépítésének megfelelően szervezik meg” – mondta Duesmann, kifejtve, hogy a prémium modellek mostantól számítástechnikai teljesítményük és érzékelőik szintje alapján különböznek majd a többitől.

Az új rendszer felépítéséhez Duesmann egy „eredményorientált” mérnöki csoportot állít össze, amely a skálázható járműplatform fejlesztésének felgyorsításán dolgozik. Az Artemis kisebb lesz, mint a Forma 1-es csapat. Körülbelül 200 alkalmazottra gondolok – mondta.

„Egy ennyi új funkcióval rendelkező új autó kifejlesztése 2024-ig akkora munkát igényel, amire még nem volt precedens. Ezért döntöttünk úgy, hogy külön egységet alakítunk ki erre a feladatra,” mondta Duesmann, aki a Volkswagen Csoport kutatási vezetője is.

Az ötlet az, hogy egy agilis fejlesztőcsoportot kevésbé fog megterhelni a Volkswagen Csoporton belüli bürokrácia, amely olyan márkák tulajdonosa többek között, mint a Bugatti, a Bentley, a Porsche, a Skoda és a Lamborghini, valamint az Audi és a VW.

A VW-nak több mint 10 000 alkalmazottja van a kutatás és fejlesztés területén, kizárólag a vállalat Wolfsburg központjában.

Az Artemis-t Alexander Hitzinger fogja vezetni, aki a Volkswagen autonóm vezetéséért volt felelős, és felépítette a Porsche versenycsapatot, amely 2015-ben, 2016-ban, 2017-ben megnyerte a Le Mans versenyt. Hitzinger az Apple-nél is dolgozott, ahol felállította és irányította az autonóm járművek fejlesztéséért és irányításáért felelős csoportot.

Az Artemis csapata a Volkswagen Csoport mérnöki tudását használja majd, de felhatalmazással rendelkezik arra, hogy külső partnereket is felhasználjon.

„Ha azzal gyorsabbak leszünk, hogy beszállító vagy szoftverfejlesztő segítségét vesszük igénybe, akkor megfontoljuk majd. A gyorsaság különösen fontos,” mondta Duesmann. Kínát is számításba veszik, tette hozzá, de ezt nem fejtette ki.

Az Artemis projekt a Volkswagen Csoport Car.Software szervezetével egy helyen működik majd, szintén Ingolstadtban.

„Az eredmény egy közös koncepció lesz, amely eredményt jelent mindannyiunk számára” – mondta Duesmann. „Az első modell egy Audi lesz.”

Forrás: Reuters

https://in.reuters.com/article/audi-ceo-strategy-idINKCN24V2F4

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936