A „Teljes Funkciós” Aurora vezetési rendszer a kereskedelmi bevezetést megelőző utolsó fázisba lép

Annak jeleként, hogy az automatizált teherszállítás irányába való haladás továbbra is lendületes, az Aurora bejelentette, hogy az Aurora Driver Beta 6.0 „funkciókész”, amit a vállalat lényeges mérföldkőnek tekint az Aurora Horizon, a tervezett autonóm előfizetéses teherszállítási szolgáltatás felé.

A „Teljes Funkció” azt jelenti, hogy az Aurora által az automatizált vezetési rendszer (ADS) biztonságos és hatékony működéséhez meghatározott összes követelményt megvalósították. „A korai kutatás lehetővé tette a követelmények meghatározását, ami megalapozta a koncepciótanulmányokat, az előzetes terveket, a tesztelést és a további változtatásokat. E feltáró kutatási szakasz évekig tartó szakasza után a teljes termékkör, megfelelő rendszerkövetelmények, teljes műszaki architektúra és részletes terméktervezés került kialakításra.” – mondta Sterling Anderson, az Aurora társalapítója és termékigazgatója a bejelentést kísérő blog bejegyzésben.

Az Aurora elmondta, hogy „a Feature Complete (Teljes Funkció) megerősíti, hogy a vállalat elérte azokat a végső vezetési képességeket, amelyek a járműkezelők nélküli kereskedelmi teherszállításhoz szükségesek 2024 végére Houston és Dallas között.”

Mivel az önvezető rendszerben minden szükséges képesség megvan, az elindítani szándékozott rendszert valós körülmények között kell tesztelni és szigorúan értékelni. Az Aurora ezt „a rendszerfinomítás és érvényesítés utolsó fázisának nevezi a vezető nélküli teherautók kereskedelmi forgalomba hozatala előtt”.

Az Aurora csapata széles körben teszteli a rendszert teherszállítási műveletek során, értékelve a teljesítményt az összes funkció tekintetében, biztonsági vezetőkkel a teherautó vezetőfülkéjében. Az év hátralévő részében az Aurora Driver ellenőrzését „megerősített vezető nélküli hardver” segítségével végzik. Ez biztosítja, hogy az Aurora Driver az összes szükséges forgatókönyvet kezelni tudja, beleértve a ritka helyzeteket is, az Interstate 45-ön Dallas és Houston között, járműkezelő nélkül.

Az elmúlt 18 hónap során az Aurora fokozatosan növelte az Aurora Driver autonóm teljesítményét, biztonságát és megbízhatóságát olyan vállalatoknál, mint a FedEx, a Werner, a Schneider és az Uber Freight.

A korábbi Beta 5.0 bevezette az ideiglenes korlátokkal kijelölt sávokban való navigálás képességét, amely a korábban kiadott építési övezetekben való navigálási képességekre épít. 2022 végére kiterjesztették azt a területet, amelyen az Aurora Driver képes megkerülni az akadályokat akár sávon kívül is, beleértve az útpadkán való akár hosszabb ideig tartó vezetést is. Ennek a képességnek a hozzáadásával az Aurora Driver olyan készségekkel ruházta fel az Aurora Drivert, amelyek még több olyan építkezési forgatókönyv kezeléséhez szükségesek, amelyekkel az ügyfelek kereskedelmi rakományok szállítása során találkozhatnak.

A Beta 6.0 két szűkebb, de alapvető fejlesztést tartalmaz, amelyek kiegészítik a szükséges képességek teljes készletét.

Először is, míg az Aurora Driver korábbi verziói számos gyakoribb út- és időjárási körülmény észlelésére és biztonságos működésére voltak felszerelve, a Beta 6.0 képes észlelni és reagálni nem mindennapi és ritka forgatókönyvekre is, mint például a hirtelen heves esőzés, havazás vagy köd, amely csökkenti a láthatóságot, vagy az erős szél, amely nehézzé teszi a teherautó irányítását. Ha ezek a körülmények mérsékeltek, az Aurora Driver lelassít, úgy, mint egy tapasztalt vezető tenné. Amikor a körülmények elég rosszakká válnak ahhoz, hogy az Aurora Driver már csökkentett sebességgel sem tud biztonságosan és magabiztosan áthaladni ezeken a körülményeken, a jármű biztonságos megállási helyet keres, és riasztja az irányítási központot.

Hasonlóképpen, ha baleset történik (még ha nem is az ADS hibájából), a járműnek megfelelően kell reagálnia. Ha az Aurora Driver észreveszi, hogy ütközés történt, arra képezik ki, hogy értékelje a lehetséges cselekvési módokat, navigáljon egy biztonságos megállási helyre, és értesítse a parancsnoki központ szakemberét.

A Feature Complete elérése után az Aurora a 2024 végére tervezett bevezetés előtt a finomítás és ellenőrzés utolsó fázisába lép. A tervek szerint a biztonsági ellenőrzést ez év végéig le kell zárni, de van még tennivaló: a rendszert tesztelni kell a gyártani szándékozott járműben is.

Az Aurora bejelentette, hogy az Aurora Horizont 2024 végén indítják kereskedelmi forgalomba a PACCAR autonómia-kész teherautóin, az első járműveket pedig 2024 első felében kapják meg. Ez megnyitja az utat egy létfontosságú utolsó lépéshez: a biztonsági ellenőrzés lezárásához a tervezett teherautó platformon.

Az Aurora pilot flottájában jelenleg 31 teherautó van, amelyek hetente 40 rakományt szállítanak ki. Arra számítanak, hogy 2023 végére ez heti 100 rakományra emelkedik. A Dallasból Houstonba tartó út körülbelül 386 km, ami azt jelenti, hogy az év végére 160 000 km-nyi valós ellenőrzésnek teszik ki rendszerüket havonta.

Az Aurora minden negyedévben megosztja az általa teljesített biztonsági teljesítményt, amíg az Aurora Driver el nem éri a Feature Complete állapotot. Ekkor az Aurora rendszeresen kiegészítő mérést ad közúti teljesítményéről. Az Aurora Driver autonómia teljesítménymutatója egy negyedéves mérés lesz, amely a negyedév során megtett összes kereskedelmileg reprezentatív mérföld százalékában jelenik meg.

Ilyen típusú adatokat korábban soha nem jelentettek nyilvánosan rendszeresen a vezető nélküli teherautókról.

Az Aurora nyilvánosan jegyzett vállalatként több információt oszt meg, mint a magántulajdonban lévő ADS-fejlesztők. A „Feature Complete” bejelentése nem jelenti automatikusan azt, hogy az Aurora messze megelőzi a többieket. Valószínűleg más fejlesztők is rendelkeznek hasonló belső ütemtervekkel és adatokkal, amelyeket megosztanak a befektetőikkel és ügyfeleikkel, de mint magáncégek, nem motiváltak arra, hogy publikálják őket. Noha bejelentéseik és demóik azt mutatják, hogy nagyon kiforrott rendszerekkel rendelkeznek, nem igazán lehet tudni, milyen messze vannak a technikai képességeikben az Aurorához képest.

Ami a sofőr nélküli teherszállítást illeti, csak egy másik cég hozott ilyen járművet kereskedelmi forgalomba, bár más felhasználási esetekre. A Gatik rövid távú, sofőr nélküli B2B műveleteket végez az utcákon több ügyfél számára az Egyesült Államokban és Kanadában. Az Aurora is jelezte, hogy tervezik a felszíni utcai műveletek kiterjesztését is.

Forrás: forbes.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936