A Tesla 150 ezer autója használja a biztonsági pontszám számító rendszert

Közel 150 ezer Tesla autó használja a cég új „biztonsági pontszámát”, azt az eszközt, melyet az előző hónapban jelentettek meg annak eldöntésére, hogy az autótulajdonos hozzáférhet-e a „Teljes Önvezetés” (FSD) béta verziójához, közölték a vezetők a harmadik negyedéves beszámolón.

Bár 150 000 autó része a Full-Self Driving (FSD) bétaprogramnak, a járművezetők töredéke kapott eddig hozzáférést a szoftverhez. Az elmúlt évben 2000 járművezető tesztelhette az FSD programot. A hónap elején a Tesla a 10.2-es verziót további mintegy 1000 tulajdonos számára tette elérhetővé, akik tökéletes biztonsági pontszámmal rendelkeztek.

A Tesla 10 ezer dollárt kér az FSD szoftverért, mely Elon Musk ígéretei alapján egy nap teljes autonóm képességeket fognak biztosítani az autónak. Azonban az FSD-vel felszerelt Teslák jelenleg nem önvezetőek. Az FSD egy fejlett vezetőt segítő rendszer, amely számos automata funkciót foglal magában, köztük a parkolást segítő Summon funkciót, és a Navigate on Autopilot-ot, ami egy aktív irányító rendszer, mely el tudja irányítani az autót az autópályára való felhajtás és lehajtás során, beleértve a csomópontok és a sávváltások kezelését.

Az FSD legújabb Béta verziójától azt várják, hogy autonóm módon vezessen az autópályákon és a városi utcákon. Ez továbbra is csak 2. szintű vezetést segítő rendszer, mely megkívánja, hogy a vezető is figyeljen, kezét a kormányon tartsa, és bármikor át tudja venni az autó irányítását.

Miközben a biztonsági pontszámot, melynek tökéletesnek kell lennie ahhoz, hogy hozzáférést nyerjen a vezető a béta szoftverhez, az FSD-hez való hozzáférés megállapításához használják, a Tesla más felhasználási módokban is gondolkodik. A vállalat ezzel a funkcióval szeretne több információt szerezni telematikai biztosítási termékéhez, amely október elején indult Texasban. A biztonsági pontszám figyelembe veszi a fékezést, a kanyarodást, az ütközés előtti figyelmeztetéseket és az autopilot kényszerített lekapcsolását annak érdekében, hogy megjósolja az ütközés valószínűségét.

Eddig a Tesla több mint 100 millió mérföldnyi vezetési adatot gyűjtött össze, amelyek elemzése kimutatta, hogy 30%-kal alacsonyabb az ütközés valószínűsége a biztonsági pontszámot használó ügyfelek és azok között, akik nem használják a biztonsági pontszámot, mondta Zachary Kirkhorn, a Tesla pénzügyi igazgatója.

„Ez azt jelenti, hogy a termék működik, és az ügyfelek reagálnak rá” – mondta.

Mivel a Tesla autók össze vannak kapcsolva, a vállalat hatalmas mennyiségű adatot tudott felhasználni a járművezetők tulajdonságainak felmérésére, és arra, hogy ezek a jellemzők összefüggnek-e a biztonsággal – mondta Kirkhorn. A Tesla a vezetési előzmények adatait felhasználva hozta létre azt a modellt, amely képes megjósolni az ütközés valószínűségét egy bizonyos időtartam alatt.

„A modell nem tökéletes, a rendelkezésre álló adatok függvénye” – mondta Kirkhorn. „Ahogy ez az adatkészlet folyamatosan növekszik, továbbra is új változókkal kísérletezünk, és ezt a modellt, amely képes megjósolni az ütközés gyakoriságát, össze tudjuk hasonlítani az árgörbével.”

Ez lehetővé teszi, hogy a Tesla egyénre szabott árazást kínáljon, amelyet „az autóba, az alkalmazásba, az ügyfél tapasztalataiba integráltak”, valamint egy visszacsatolási hurkot, amely közli a vezetővel, hogy milyen vezetési beállításokat kell végrehajtani az ütközés valószínűségének csökkentése érdekében minden vezetés után.

Amikor a Tesla elkezdte a biztosítások kutatását, megállapította, hogy a hagyományos biztosítótársaságok statikus és meglévő adatok, például balesettörténet, családi állapot, életkor vagy egyéb demográfiai adatok alapján számítják ki a díjakat. Kirkhorn szerint az alacsony kockázatú ügyfelek végül túlfizetnek a biztosításukon, és ez a túlfizetés a kockázatosabb ügyfelek támogatására megy.

„Ahogy az adatokat nézzük, ez úgy tűnik, nem igazságos” – mondta Kirkhorn.

A Tesla körülbelül két éve kínál biztosítást Kaliforniában, de Texas az első állam, ahol ezeket a díjakat a biztonsági pontszámok határozzák meg. A társaságnak már további államok vannak a listáján a biztosítás elindításához, amint megkapja a hatósági engedélyeket, és célja, hogy minden nagyobb piacon jelen legyen, ahol Tesla autók vannak – mondta Kirkhorn.

Forrás: Tech Crunch

https://techcrunch.com/2021/10/20/tesla-third-quarter-earnings-safety-score/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936