A Tesla adat-címkézőket keres az Autopilot rendszer részére gyűjtött adatok rendszerezésére
A Tesláról úgy tartják, hogy komoly előnye van az önvezető autók terén a többi gyártóhoz képest, mivel szenzorokkal felszerelt autóinak milliói vannak az utakon, amelyek folyamatosan gyűjtik a valós adatokat. A Tesla pedig felhasználja azokat az Autopilot rendszerét működtető idegi hálózata fejlesztésére, amely reményei szerint végül a teljes önvezetés eléréséhez fog vezetni.
Az adatok viszont értékesebbek, ha „fel vannak címkézve”, azaz az összegyűjtött képekhez információk is tartoznak, megnevezve, hogy mi látható a képen: jármű, útjelzés, stb. Ha a képek megfelelően fel vannak címkézve, például következetesen meg vannak nevezve a közlekedési táblák, akkor betáplálhatók a számítógépbe ugyanannak a tárgynak a különböző képei, amit így a hálózat többféle helyzetben is fel fog ismerni. Így a Tesla Autopilot csapata kiemelten foglalkozik a címkézés kérdésével.
Andrej Karpathy, a Tesla mesterséges intelligenciáért és számítógépes látásért felelős vezetője tavaly elárulta, hogy a Teslának csak „néhány tucat” mérnöke dolgozik ideghálózatokon, de egy „hatalmas” csapat dolgozik a címkézésen. A cég megpróbálja automatizálni a címkézés folyamatát, hogy minél jobban tudja hasznosítani a flotta által összegyűjtött adatokat.
Tavaly Elon Musk azt mondta, hogy a vezetők hatékonyan címkéznek egyszerűen csak azzal is, hogy áthajtanak a kereszteződéseken. De a Tesla emellett alkalmazottakat is foglalkoztat a címkézés feladatára.
Újabban a Tesla a New York állambeli Buffalo-ban bővíti címkéző csapatát, ahol a Gigafactory New York nevű óriásgyára is működik. Állásajánlatuk szerint:
„A címkézett adatok kritikus összetevői a nagy teljesítményű mély neurális hálózatok létrehozásának, amelyek segítik a Tesla járművek autonóm vezetését. A feladat az lesz, hogy egy felhasználói felülettel együtt dolgozva felcímkézze az autók, sávok, utcatáblák stb. képeit.”
A Tesla a Solar City felvásárlásával szerezte meg a Gigafactory New York-ot, ezzel együtt megállapodást kötött az állammal meghatározott számú állás létrehozásáról és a régióban való beruházások szintjének fenntartásáról. Ezt azonban nem egyszerű betartania a cégnek a gyárra vonatkozó terveinek többszöri módosítása után, amelyek kezdetben napelemek gyártásáról szóltak. Ez a terv kudarcot vallott, helyette a Panasonic-kal kötöttek megállapodást a napelemek gyártására vonatkozóan, de ez a terv is véget ért tavaly. Most a Tesla napelemes tetőcserepeket és Szupertöltő állomásokat készít a gyárban.
Forrás: Electrek