A Tesla Autopilot és Smart Summon funkciója tökéletesen kezeli az útfelújításokat és a forgalomterelő bójákat
Elon Musk és a Tesla szoftver csapata az év végére tervezi Teljes Önvezetési csomagjának megjelentetését, ami nehezen elérhető célnak tűnik, de kisebb hiányosságokkal akár sikerülhet is. A Tesla alapszoftver frissítésének legújabb verziója (amely még nem elérhető minden tulajdonos számára) már úgy néz ki képes a forgalomterelő bóják felismerésére is.
Egy Tesla tulajdonos egy útépítési területen használta Tesla 3-as Modelljét, ahol az utat mindkét oldalról forgalomterelő bóják határolták. Az autó sikeresen követte a bójákat a felfestések helyett, ami alapvető a felújítási területek kezelése szempontjából.
Körülbelül egy évvel ezelőtt a Tesla korszerűsítette a neurális hálózati látást, amely lehetővé teszi az objektumok detektálását a 3D-s határoló dobozokkal, amelyek korábban 2D-sek voltak. Ez mindenképpen javította az Autopilot vezetői asszisztens csomag teljesítményét, és nagy lépést jelent a teljesen önvezető autók felé.
Az évben megjelent legjelentősebb Autopilot szolgáltatása mégis a Smart Summon volt, aminek segítségével a tulajdonos magához hívhatja a parkoló autóját. Néhány tulajdonos állítólag a Smart Summon nem javasolt módon történő használatával kárt tett a Tesla-jában, de a szolgáltatás többnyire szórakoztató és hasznos volt. Elon Musk nyilatkozata szerint már több mint egy milliószor használták a funkciót. Ami azt jelenti, hogy a Tesla-nak már hatalmas mennyiségű adat áll rendelkezésére arról, hogy hogyan és milyen körülmények között használják a tulajdonosok a szolgáltatást. Ez az adat, amelyet 8 kamera, 12 szenzor és egy első radar szolgáltat óriási segítséget nyújt az önvezető funkciók fejlesztéséhez.
Forrás: CleanTechnica