A Tesla azt állítja, hogy Tesla Semi elektromos teherautójának súlya pont megfelelő

A Tesla Semi elektromos teherautójának súlyával kapcsolatban azt állítja, hogy döntő fontosságú lesz az elektromos teherautó sikere szempontjából. Az autógyártó szerint a Tesla Semi képes lesz legalább akkora hasznos teher szállítására, mint egy dízel teherautó.

Az Egyesült Államokban a 8. osztályú teherautók (legmagasabb kategória megengedett össztömeg alapján) súlya a teherrel együtt kevesebb, mint 80 000 font (nagyjából 36 tonna) kell, hogy legyen. Mivel a rakomány az, ami a pénzt hozza a kamionos szállítás esetében, a teherautó saját tényleges súlya rendkívül fontos.

Volt némi aggodalom azzal kapcsolatban, hogy az akkumulátoros elektromos teherautók nehezebbek lennének, és ezért hátrányos helyzetbe kerülnek, mivel könnyebb terheket kell szállítaniuk.

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy a Tesla Seminek nem lesz ilyen problémája, mivel arra számít, hogy a legrosszabb forgatókönyv szerint a Tesla Seminek kevesebb, mint 1 tonnát kell feladnia a dízel teherautókhoz képest, amelyek súlya átlagosan körülbelül 17 000 font (8,5 tonna).

A 2020-as hatástanulmány részeként a helyzetről szóló megjegyzésében a Tesla kijelentette, hogy arra számít, hogy a Tesla Semi képes lesz legalább akkora terhet szállítani, mint egy dízel teherautó.

A vállalat érdekes módon arról a kevésbé ismert tényről is beszámol, hogy az Egyesült Államokban és Európában egyaránt jóváhagyták az elektromos teherautók valamivel nagyobb összterhelését:

Mivel mind az Egyesült Államokban, mind az EU-ban engedélyezték az elektromos nagyteherautók nagyobb súlyát, várhatóan legalább olyan nagy lesz a hasznos teher, mint egy dízel teherautó esetében. 

Az EU -ban az elektromos félpótkocsik 2 tonnával (~ 4400 font) nehezebbek, mint a dízel-ekvivalensek, az USA-ban pedig 0,9 tonna (2000 font) a megengedett. Teljes terhelés mellett a Tesla Semi-nek több mint 500 mérföldes hatótávolságot kell elérnie, amelyet az aerodinamika és a rendkívül hatékony motorok biztosítanak. Ez a teherautó több mint 0,5 mérföld/kWh hatékonyságot képes elérni.

Bár a 2000 font különbség nem tűnik nagy mozgástérnek a 80 000 font-os határral, a Tesla Semi-nek éppen elég lesz ahhoz, hogy felvegye a versenyt a dízel teherautókkal.

Ha a Tesla azt mondja, hogy „legalább akkora terhelést bír majd a Tesla Semi, mint egy dízel teherautó”, az azt jelenti, hogy a Tesla Semi súlya jelenleg kevesebb, mint 2000 fonttal több, mint egy átlagos dízel teherautóé.

A Tesla a Semi teherautó hatékonyságáról is pozitívan nyilatkozott. Az autógyártó most „0,5 mérföld/kWh feletti hatékonyságot ” állít, ami összhangban van az elektromos teherautó eredeti bevezetésekor bejelentett „<2 kWh / mérföld” hatékonysággal.

A villamosenergia-díjaktól függően ez jelentősen csökkentheti a teherautók üzemeltetési költségeit, miközben csökkenti a rendkívül szennyező teherszállítási ágazat kibocsátását.

Bár a gyártó előrelépett a teherautók alacsony volumenű gyártása terén Nevadában, nemrég megerősítették, hogy a vevőknek való szállításai a jövő évre tolódnak.

Forrás: Electrek

https://electrek.co/2021/08/13/tesla-semi-electric-truck-weight-on-point-crucial/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936