A Tesla azt tervezi, hogy radart használ az utastérben az ülésérzékelők helyett

A Tesla azt tervezi, hogy az ülésérzékelők helyett az utastér radarját használja a biztonság érdekében egy új frissítésben, a 2024.14.3-as szoftververzióban.

A Tesla foglaltságérzékelőt használt az üléseiben, hogy megmutassa, mely üléseken ülnek utasok. Ezt használta a vezetőülésben is, elsősorban annak biztosítására, hogy valaki üljön az ülésen a Full Self-Driving és az Autopilot működése közben.

A Tesla azonban most azt tervezi, hogy teljesen elhagyja ezt, és valami mást használ: a kabinradart.

Korábban sokan azt feltételezték, hogy a Tesla a kabin felé néző kamerát alkalmazza a vezetőülés ellenőrzésére, de kiderült, hogy ehelyett az utastér radarját fogja használni.

2021-ben megkapták a Szövetségi Kommunikációs Bizottság (FCC) jóváhagyását a milliméterhullámú szenzor gyermekvédelmi és lopásgátló célú intézkedéseihez. Ugyanezen év áprilisában a Tesla engedélyt kapott, hogy 57-64 GHz-es frekvenciasávokat telepítsen a gépjárművekbe.

Az FCC-nek benyújtott dokumentumok azt mutatják, hogy a Tesla a frekvenciasávokat „gyermekérzékelésre, kabinbehatolás érzékelésére és külső észlelésre” tervezte használni.

Green szerint ezentúl az utastér radarját fogják használni annak biztosítására, hogy ember üljön a vezetőülésben, mielőtt a jármű elindulhatna.

A változtatás okai potenciálisan abban keresendők, hogy a vezetőülés érzékelőit be lehet csapni, és elhitetni a járművel, hogy valaki ül a székben.

Néhány sofőr a vezetőülés érzékelőjének meghibásodásaira is panaszkodott, mondván, hogy „az autó alacsony sebességnél leparkol, ha bármilyen testmozgást érzékel”.

Ezek a problémák szervizt igényeltek, és bizonyos esetekben akár 3500 dollárba is kerültek a járművezetőknek.

A Teslánál nemrég „visszahívás” történt egy hibás biztonsági öv-érzékelő miatt, és úgy tűnik, hogy a vállalat így tervezi kezelni a változtatásokat.

A Tesla az utastér felé néző kamerára támaszkodott járművei biztonságának növelése érdekében, és erre a technológiára támaszkodott, hogy felelősségre vonja a vezetőket a félautonóm vezetési technológia használatakor.

Forrás: teslarati.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936