A Tesla azt tervezi, hogy radart használ az utastérben az ülésérzékelők helyett
A Tesla azt tervezi, hogy az ülésérzékelők helyett az utastér radarját használja a biztonság érdekében egy új frissítésben, a 2024.14.3-as szoftververzióban.
A Tesla foglaltságérzékelőt használt az üléseiben, hogy megmutassa, mely üléseken ülnek utasok. Ezt használta a vezetőülésben is, elsősorban annak biztosítására, hogy valaki üljön az ülésen a Full Self-Driving és az Autopilot működése közben.
A Tesla azonban most azt tervezi, hogy teljesen elhagyja ezt, és valami mást használ: a kabinradart.
Korábban sokan azt feltételezték, hogy a Tesla a kabin felé néző kamerát alkalmazza a vezetőülés ellenőrzésére, de kiderült, hogy ehelyett az utastér radarját fogja használni.
2021-ben megkapták a Szövetségi Kommunikációs Bizottság (FCC) jóváhagyását a milliméterhullámú szenzor gyermekvédelmi és lopásgátló célú intézkedéseihez. Ugyanezen év áprilisában a Tesla engedélyt kapott, hogy 57-64 GHz-es frekvenciasávokat telepítsen a gépjárművekbe.
Az FCC-nek benyújtott dokumentumok azt mutatják, hogy a Tesla a frekvenciasávokat „gyermekérzékelésre, kabinbehatolás érzékelésére és külső észlelésre” tervezte használni.
Green szerint ezentúl az utastér radarját fogják használni annak biztosítására, hogy ember üljön a vezetőülésben, mielőtt a jármű elindulhatna.
A változtatás okai potenciálisan abban keresendők, hogy a vezetőülés érzékelőit be lehet csapni, és elhitetni a járművel, hogy valaki ül a székben.
Néhány sofőr a vezetőülés érzékelőjének meghibásodásaira is panaszkodott, mondván, hogy „az autó alacsony sebességnél leparkol, ha bármilyen testmozgást érzékel”.
Ezek a problémák szervizt igényeltek, és bizonyos esetekben akár 3500 dollárba is kerültek a járművezetőknek.
A Teslánál nemrég „visszahívás” történt egy hibás biztonsági öv-érzékelő miatt, és úgy tűnik, hogy a vállalat így tervezi kezelni a változtatásokat.
A Tesla az utastér felé néző kamerára támaszkodott járművei biztonságának növelése érdekében, és erre a technológiára támaszkodott, hogy felelősségre vonja a vezetőket a félautonóm vezetési technológia használatakor.
Forrás: teslarati.com