A Tesla bemutatta új madártávlatú 3D rekonstrukciós parkolás segítő rendszerét
A madártávlatból készült figyelő rendszer, amely felülről mutatja a járművet, segítve a parkolást és a szűk helyeken való navigálást, a prémium járművek népszerű funkciója lett.
A legtöbb modern luxusautóban megtalálható, és sok olcsóbb autóban technológiai csomagban kínálják.
A Tesla viszont, bár prémium márka, még soha nem kínálta ezt a funkciót. A vezérigazgató, Elon Musk 2020-ban azt ígérte, hogy hamarosan megjelenik a funkció, de ez azóta sem történt meg. Most viszont úgy tűnik, végre megérkezett.
Ashok Elluswamy, a Tesla Autopilot szoftverért felelős vezetője egy új „high-fidelity park assist” funkciót jelentett be az X-en:
Bár nem egy hagyományos „madártávlat”, alapvetően ugyanazt a funkciót látja el, és még többet is.
Volt idő, amikor a Tesla prémium márka volt, mivel gyakorlatilag ez volt az egyetlen jó és drága elektromos autó. Ma a Tesla viszonylag olcsóbb, és egyértelműen alacsonyabb a prémium tartalom a csúcskategóriás márkákhoz képest.
Elluswamy így írja le a funkciót:
Ez felváltja a 2D-s akadálysávot, amelyet az ügyfelek alkalmaztak a Tesla környezetének nagy felbontású 3D-s rekonstrukciójával. Ez az Occupancy Network kiterjesztése, sokkal nagyobb felbontással, hogy segítse a szűk parkolási manővereket. Az akadályokat folyamatos távolsági mezőként modellezzük. Ez lehetővé teszi, hogy tetszőleges alakzatokat zökkenőmentesen és számításilag hatékonyan ábrázoljunk. A látható járművek nem fix hálók, hanem a hálózat valós idejű előrejelzései az alakról.
A mérnök azt mondja, hogy a funkció most a Tesla Holiday Update részeként érkezik, ami üdvözlendő kiegészítés, mivel a frissítés egyébként elég gyenge volt.
A funkció azonban csak az ultrahangos érzékelők nélküli Tesla Vision járművekhez érkezik (2022 óta a 3/Y modell, 2023 óta az S/X modell).
Elluswamy állítása szerint a funkció végül a régebbi, ultrahangos érzékelőkkel felszerelt Tesla járművekhez is eljut, de nem erősítette meg ennek időpontját.
Forrás: electrek.co