A Tesla FSD 11.4-es frissítése drámaian javít a jármű viselkedésén
A Tesla újabb óriási frissítést adott ki a Full Self Driving (FSD) szoftveréhez, amely számos helyzetben drámaian javítja a jármű viselkedését.
Annak ellenére, hogy a Tesla autonóm vezetési csomagjával kapcsolatban eléggé megoszlanak a vélemények, az folyamatosan javul, és elképesztő sebességgel bővülnek funkciói és képességei. A Tesla most egy újabb drámai frissítést adott ki a Full Self Driving rendszerhez, amely jelentős fejlesztéseket hozott a jármű intelligenciájában, és egy lépéssel közelebb hozza a valósághoz a teljesen autonóm járművek álmát.
A 11.4 talán inkább, mint a korábbi frissítések, a járművek viselkedésének jelentős javítására összpontosít, és a funkciók bővítése háttérbe szorul. A Tesla kiadási megjegyzései szerint ezek a fejlesztések számos környezetben észrevehetők.
Mindenekelőtt a Tesla FSD minden eddiginél jobban képes felismerni és reagálni az utcán átkelni készülő vagy már átmenő gyalogosokra. Ez a kinematikai számítások javulásának köszönhető, amely lehetővé teszi a jármű számára, hogy megjósolja, merre haladnak az emberek, a járművek és a tárgyak. A gyalogosok tekintetében a jármű simábban jár el, akár áthalad a kereszteződésen, akár megáll.
Ez a fejlesztés kiterjed más „sérülékeny úthasználókra”, például a kerékpárosokra is, amelyekre a Tesla FSD mostantól gyorsabban reagál, és szükség esetén lassít miattuk.
Egy másik fejlesztés, amelyet a városiak élvezhetnek, a „fordulási teljesítmény”. Sűrű városi területeken vagy váratlan kanyarokban a jármű pontosabban követi a kanyart, elkerüli a parkoló járműveket és a buszsávokat. Ez a fejlesztés a buszsáv-felismerés általános frissítésével párosul, ami segít megakadályozni, hogy a jármű oda kerüljön, ahova nem kellene.
Más frissítések a teljesítmény javítására összpontosítanak több vidéki területen. Az egyik ilyen fejlesztés a jobb sáv-, vonal és útszélérzékelés, ami hasznos lehet azokon a területeken, ahol kevésbé egyenletes az útfestés és a burkolat. Ez a frissítés két másikat is tartalmaz: a továbbfejlesztett sávkövetést, amely biztosítja, hogy a jármű az útvonalának megfelelő sávban haladjon, és a más sávban közlekedő autók részleges áttérésének jobb előrejelzését. A Tesla hatalmas videókönyvtára és automatikus címkéző rendszere teszi lehetővé mindkét frissítést.
A továbbfejlesztett sávkövetés esetén a Tesla kijelenti, hogy ez a frissítés 64%-kal csökkenti a járművezetők beavatkozásainak számát, biztosítva, hogy a jármű ne legyen rossz sávban, és következetesebben érje el úti célját.
Egy másik frissítés, amely befolyásolja a Tesla járművek viselkedését a sávokban, a sávváltási sebességszabályozás. A Tesla FSD most figyelembe veszi a „közelgő navigációs határidőket”, és szükség esetén nagyobb-kisebb sebességet használ a sávváltáshoz. Sőt, a Tesla folyamatosan fejlődő járműhálózatának köszönhetően a jármű pontosabban kiszámolja, hányszor kell sávot váltania.
A jármű sebessége számtalan más helyzetben is javul. A Tesla vadonatúj „Vision Speed” hálózatának köszönhetően járműhálózata immár bármely adott úttest tipikus menetsebességére tud következtetni, javítva a jármű reakcióját az olyan területeken, ahol jellemzően kisebb sebességre van szükség, mint például a lakóövezetek vagy parkolók.
A végső sebesség frissítés arra vonatkozik, hogy a jármű hogyan reagál az időjárásra. A maximális autopilot sebesség így már figyelembe veszi az aktuális időjárási viszonyokat, és korlátozza a vezetési sebességet, ha a látási viszonyok vagy a tapadás túl rossz.
A Tesla kiadási megjegyzései szerint ez a számítás meglehetősen fejlett, hiszen nem csak a jármű állapotát, például a gumiabroncs futófelületét, valamint a láthatóságra és az útnedvességre vonatkozó adatokat veszi majd figyelembe, hanem külső tényezőket is, mint például a más járművek által felvert vizet és a forgalom intenzitását.
Az utolsó két frissítés sokkal általánosabb és általánosságban javítja a jármű autonóm működését. Először is, a Tesla javította a „hosszú távú útlezárást”, ami azt jelenti, hogy járművei gyorsabban átsorolnak más sávokba, hogy elkerüljék az úton lévő akadályokat. Másodszor, a Tesla 2%-kal csökkentette a „foton-vezérlés” késleltetést, ami azt jelenti, hogy a jármű 2%-kal gyorsabban reagál bármire, amit „lát”.
Forrás: teslarati.com