A Tesla Full Self-Driving frissítése simább sávváltást és határozottabb fellépést ígér
A frissítés nagymértékben támaszkodik az AI-ra a jobb autópálya-teljesítmény érdekében.
A Tesla Cybertruck nemrégiben végre megkapta az induláskor ígért Full Self-Driving (FSD) képességeket, a korai hozzáférést kapó tesztelők és egy maroknyi VIP-ügyfél hozzáférhet a legújabb szoftverfrissítéshez.
A 2024.32.20-as frissítéssel kapcsolatos további kibocsátási megjegyzések azonban, amelyek a legújabb FSD V12.5.5 szoftverfelépítést vezetik be, felfedik, hogy ez a legutóbbi iteráció komoly, félig autonóm vezetési frissítéseket hoz magával.
Az új, teljes körű autópálya-csomag nagymértékben támaszkodik a Tesla neurális hálóira, a mesterséges intelligencia használatára, amely a gépi tanulás erejét hasznosítja, hogy járművei gyorsabb döntéseket hozhassanak a közutakon. Az FSD korábbi generációi csak a városi utcákra rendelkeztek egy végponttól végpontig terjedő csomaggal, de ezt most a gyorsabb autópálya-hálózatokra is kiterjesztik.
Leegyszerűsítve, megszünteti annak szükségességét, hogy a szoftvermérnökök kézzel kódolják az összes lehetséges döntést, amelyet a Teslának meg kell hoznia, amikor (felügyelt) Teljes önvezető üzemmódban működik.
Ehelyett az AI, amelyet a flotta számtalan kamerarendszere által összegyűjtött több ezer órányi felvétel felhasználásával képeztek ki, elkezdhet döntéseket hozni a forgatókönyvtől és a környezettől függően.
A NotaTeslaApp által elemzett kiadási megjegyzések azt mutatják, hogy a Tesla felgyorsítja a haladást a felügyelet nélküli FSD felé, ami kulcsfontosságú lesz robotaxi üzletágának sikeréhez – amelyről újabb hírek október 10-én esedékesek a cégtől.
A soron következő fejlesztések közé tartozik a korábbi és természetesebb autonóm sávváltás, a határozottabb fellépés a stop jelzéseknél és a kereszteződéseknél, valamint a jobb sávválasztás és a helyes irányjelzés a körforgalomban.
Még érdekesebb, hogy a NotaTeslaApp azt állítja, hogy a legutóbbi frissítés egy új sebességprofilt vezet be, amelyet egykor „Hurry Mode”-nak (Sietős mód) hívtak, de úgy tűnik, hogy most egyszerűen „Speed Mode”-nak (Sebesség mód) nevezik.
Ha a sofőr ezt az opciót választja, akkor a jármű valószínűleg valamivel agresszívebben gyorsul, valamint megelőzi a lassabban mozgó járműveket az autópályán.
Sajnos a szélesebb Tesla-közösségnek meg kell várnia a legújabb FSD V12.5.5 szoftver bevezetését, és a cég jelenleg néhány kiválasztott Cybertruck-tulajdonosra összpontosít.
A Tesla Autopilot igazgatójának, Ashok Elluswamynak az X-en megjelent bejegyzése szerint csapata „közel áll a fennmaradó platformok korai kiadásához”, és a belső alkalmazottak az elkövetkező hetekben elsőként kapják meg.
Ezek a fokozatos fejlesztések azt mutatják, hogy a Tesla jó úton halad a valódi, felügyelet nélküli önvezető funkciók felé, de a siker egyik kulcsfontosságú mutatója a rendszer „lekapcsolásainak” száma megtett mérföldenként.
A Tesla többször is állította, hogy minden szoftverkibocsátással csökkentette a lekapcsolások számát – az olyan helyzeteket, amikor a jármű a vezetőre ruházza át a vezetési feladatokat.
A Tesla-tulajdonosok közössége azonban összefogott egy nyílt forráskódú FSD Community Tracker létrehozása érdekében, amely lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy adatokat töltsenek fel a leállások számáról és az FSD nem megfelelő működésének okairól.
Ezen adatkészlet szerint a rendszer nem sokat fejlődött az elmúlt szoftvergenerációkban, egyes verziók pedig az FSD rendszer kritikus lekapcsolása nélkül megtett mérföldek számának regresszióját mutatják.
A Tesla Hollywoodi speciális robotaxi-eseményének közeledtével a vállalat egyértelműen az autonóm vezetési képességek fejlődéséről és fejlesztéseiről szeretne kommunikálni.
De még a gördülékenyebb és határozottabb vezetési élmény ígérete ellenére is úgy tűnik, hogy a vállalat még messze van attól a fajta felügyelet nélküli autonóm vezetési szinttől, amely szükséges ahhoz, hogy egy robotaxi flotta biztonságosan működjön.
Forrás: techradar.com