A Tesla megkezdi autóvezetőinek monitorozását

Az évek során sokat kritizálták a Teslát amiatt, mert nem foglalkozott igazán a vezetők megfigyelésével az Autopilot és a Full Self-Driving vezetéstámogató rendszerek használata közben.

A cég évekig csak a kormánykerék nyomatékát tudta érzékelni, így a vezetőknek mozgatniuk kellett a kormányt, hogy a rendszer észrevegye, hogy a kezük a kormánykeréken van.

Még most is ez az elsődleges módszere a Tesla vezető monitorozásának, de a gyártó 2021-től elkezdett utastér figyelő kamerákat is alkalmazni. A kamerákat annak ellenőrzésére használja, hogy a vezető valóban az utat figyeli és nem pedig mobileszközt használ.

Most a Tesla egészen új szintre emeli a vezetők megfigyelését, más dolgokat is követ, például az ásításokat és a pislogásokat.

Érdekes módon ez nem csak az Autopilot vagy az FSD béta használatakor történik. A Tesla akkor is követi ezeket a mutatókat, amikor a járművezetők maguk vezetnek, de az még nem egyértelmű, hogy mit kezd ezekkel az információkkal.

Eddig úgy tűnt, hogy a Teslát nem érdekli a járművezető-felügyelet, mert az sokkal hasznosabb a 2. és 3. szintű autonómiához, és az autógyártó mindig is bízott benne, hogy gyorsan képes lesz a 4. és 5. szintű autonómiára. Ez nyilvánvalóan nem így történt, és most a Tesla alkalmazkodik.

A jól végrehajtott járművezető-felügyelet javíthatja a biztonságot, de a Tesla-sofőröknek inkább az volt fontos, hogy csökkenjen a kormánykerékre gyakorolt ​​nyomás hiánya miatti riasztások száma.

Forrás: electrek.co

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936