A Tesla megkezdi autóvezetőinek monitorozását
Az évek során sokat kritizálták a Teslát amiatt, mert nem foglalkozott igazán a vezetők megfigyelésével az Autopilot és a Full Self-Driving vezetéstámogató rendszerek használata közben.
A cég évekig csak a kormánykerék nyomatékát tudta érzékelni, így a vezetőknek mozgatniuk kellett a kormányt, hogy a rendszer észrevegye, hogy a kezük a kormánykeréken van.
Még most is ez az elsődleges módszere a Tesla vezető monitorozásának, de a gyártó 2021-től elkezdett utastér figyelő kamerákat is alkalmazni. A kamerákat annak ellenőrzésére használja, hogy a vezető valóban az utat figyeli és nem pedig mobileszközt használ.
Most a Tesla egészen új szintre emeli a vezetők megfigyelését, más dolgokat is követ, például az ásításokat és a pislogásokat.
Érdekes módon ez nem csak az Autopilot vagy az FSD béta használatakor történik. A Tesla akkor is követi ezeket a mutatókat, amikor a járművezetők maguk vezetnek, de az még nem egyértelmű, hogy mit kezd ezekkel az információkkal.
Eddig úgy tűnt, hogy a Teslát nem érdekli a járművezető-felügyelet, mert az sokkal hasznosabb a 2. és 3. szintű autonómiához, és az autógyártó mindig is bízott benne, hogy gyorsan képes lesz a 4. és 5. szintű autonómiára. Ez nyilvánvalóan nem így történt, és most a Tesla alkalmazkodik.
A jól végrehajtott járművezető-felügyelet javíthatja a biztonságot, de a Tesla-sofőröknek inkább az volt fontos, hogy csökkenjen a kormánykerékre gyakorolt nyomás hiánya miatti riasztások száma.
Forrás: electrek.co