A Tesla minden szabványos járművet LiFePo kémiára kapcsol
Az LFP-re való áttérés csökkenti az alacsonyabb hatótávolságú járművek költségeit és kobaltfüggőségét.
A modern, nagy hatótávolságú elektromos járművekbe beépített modern lítium-nikkel-kobalt-alumínium-oxid akkumulátor vegyi anyagaival az a baj, hogy drágák. Drágák, mert megnövekedett energiasűrűségük miatt ritkább földfém ásványokat kell felhasználni építésük során. Vannak azonban más vegyszerek is, és közülük az egyik legnépszerűbb a lítium-vas-foszfát vagy LFP.
Azért, hogy egy csökkentett árú 3-as Modellt hozzon a kínai piacra, a Tesla elkezdte LFP akkumulátor csomaggal kínálni alap 3-as Modelljét. Mivel az LFP kémia alacsonyabb energiasűrűségű cellákat hoz létre, alacsonyabb hatótávolságot kínál jelentősen alacsonyabb gyártási költséggel. Ez a megoldás olyan jól működött a Tesla számára, hogy a 2021 harmadik negyedéves részvényesi csomagja szerint a világon minden sztenderd hatótávolságú járművénél az LFP kémiát fogja használni.
Míg a Tesla valószínűleg elsősorban a lítium-vas-foszfát akkumulátorok költségmegtakarítására törekszik, a környezetre is kíméletesebbek a korábban említett ritkaföldfémek csökkentett mennyiségének köszönhetően, amelyeket gyakran kevésbé etikusan bányásznak megkérdőjelezhető emberi jogi politikát folytató országokban.
A jelenlegi amerikai 3-as Modell Standard Range Plus 262 mérföldnyi EPA becsült hatótávolságot kínál 43,490 dolláros kiskereskedelmi áron. Nem világos, hogy a Tesla a megtakarításokat továbbhárítja-e ügyfeleire, vagy csak zsebre teszi a különbözetet, de az egyértelmű, hogy valószínűleg némi árcsökkenést tapasztalhatunk a váltástól.
Forrás: C Net
https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-battery-switch-lifepo-standard-range/