A Tesla Navigate on Autopilot rendszere nyerte a Connected Car Innovációs Díjat
A Német carIT Kongresszus díjazta a fél-autonóm rendszereket a Frankfurt-i Motor Show-n.
Bár sokan kételkednek a Tesla Autopilot rendszerének megbízhatóságában, biztonságosságában, ez főként annak köszönhető, hogy sok hírt hallani a rendszer hibázásairól. Bár a technika napi szinten számos életet ment meg, a legtöbb ember inkább az alkalmankénti hibákról hall.
A legtöbb cég, ami autonóm technológiát tesztel, nem hétköznapi amatőr vezetőkkel teszi ezt közutakon valós helyzetekben. Ehelyett szimulációt használnak, hivatásos vezetőket, zárt pályákat, stb. Bár van a Teslá-n kívül más cég is, ami a valóságban tesztel, de egyik se csinálja a Teslá-hoz hasonló módon.
Néhányan azzal érvelnek, hogy ez a tesztelési mód kockáztatja a Tesla tulajdonosok biztonságát. Mások azt mondják, hogy ez az egyetlen valódi módja annak, hogy felmérjük, hogyan teljesít a technológia a való világban. Nyilvánvaló, hogy ez az egyedülálló folyamat segített a Tesla-nak a problémák felfedezésében, így tovább tudta frissíteni a rendszert.
A Tesla Autopilot legújabb fejlesztését Navigate on Autopilotnak nevezik, ami röviden annyit jelent, hogy az autók teljesen önállóan elvezetnek egy konkrét úticélhoz, és közben megbirkóznak a lehajtókkal, felhajtókkal, stb. Természetesen a vezetőnek továbbra is ébernek kell maradnia, hogy képes legyen bármikor átvenni a kontrollt a járműtől.
A német carIT Kongresszust annyira lenyűgözte a Navigate on Autopilot, hogy annak ítélték a 2019-es Connected Car Innovation (CCI) díjat. A Frankfurti Motor Show-n a Tesla a legnagyobb német luxusautó-márkákkal versenyzett az autonóm technológia és innováció területén. A beszámoló szerint a Tesla rendszere az Audi szűk keresztmetszetű asszisztensét, a BMW hátsó asszisztensét, a Mercedes-Benz AR-navigációs és energizáló segítőjét, valamint a Lexus digitális oldalnézeti monitorjait előzte meg.
Forrás: INSIDEEVs
https://insideevs.com/news/371747/tesla-navigate-on-autopilot/