A Tesla piacra dobja a Safety Score 2.0-t, amivel megpróbálja igazságosabbá tenni járművezető pontozási rendszerét
Saját autóbiztosítási termékének piacra dobásakor a Tesla kihasználta a lehetőséget, hogy valós idejű vezetési adatokat tud gyűjteni járműveiről, hogy létrehozzon egy úgynevezett „biztonsági pontszámot”, amely alapvetően a járművezetőket pontozza az alapján, hogy hogyan és mikor vezetnek, hogy negatívan vagy pozitívan befolyásolja havi díjuk összegét.
A pontszámot olyan dolgok befolyásolhatják, mint az „elülső ütközésre vonatkozó figyelmeztetések” száma, az erős fékezések száma, az agresszív kanyarodás, a nem biztonságos követési távolság és az Autopilot kényszerlekapcsolásainak száma.
A Tesla most elindította az úgynevezett Safety Score 2.0-t, amely jelentős változásokat hoz a programba:
- Új biztonsági tényezőként felvették a túlzott sebességet. A 130 km/h-ás sebesség feletti vezetéssel töltött idő alacsonyabb biztonsági pontszámot eredményez.
- Új biztonsági tényezőként hozzáadták a biztonsági öv becsatolása nélküli vezetést. A 16 km/h feletti sebességgel a vezető biztonsági övének becsatolása nélkül eltöltött idő alacsonyabb biztonsági pontszámot eredményez.
- Frissítették a késő esti vezetés kockázati súlyozását a 22:00 és 4:00 óra közötti vezetési idő alapján. A késő esti vezetésnek a Biztonsági pontszámára gyakorolt hatása attól függ, hogy az egyes órákban 22:00 és hajnali 4:00 között mekkora a vezetési idő. A Biztonsági pontszámára gyakorolt hatás most a kora esti órákban kisebb, és későn este nő.
- Frissítették az erős fékezés biztonsági tényezőjét, hogy kizárja azokat a fékezési eseményeket, amelyek akkor fordulnak elő, amikor a jármű sárga közlekedési lámpát észlel.
Az első kettő újonnan hozzáadott viselkedés, amelyet a járművezetőknek most már kerülniük kell, az utolsó kettő azonban a Tesla biztosítás meglévő tényezőinek módosítása.
Azok a Tesla tulajdonosok, akiknek rendszeresen kell éjszaka vezetniük, panaszkodtak, hogy magasabb díjat kell fizetniük. Úgy tűnik, hogy a Tesla ezt próbálja kezelni a késő esti vezetési időre való átállással.
Ugyanez vonatkozik arra is, ha a sárga lámpa miatt nem vonnak le pontot erős fékezésért.
Remélhetőleg ez azt eredményezi, hogy a biztonságos vezetőknek kevesebbet kell fizetniük a biztosításért.
Forrás: electrek.co