A Tesla Semi hatótávolságát jelentősen csökkentheti a nehéz rakomány
Öt évvel azután, hogy a Tesla bemutatta Semi teherautóját a nagyközönségnek, ebben a hónapban végre elkezdte szállítani a teherautókat ügyfeleinek.
A cég azonban észrevehetően hallgat a járműről azóta. Még nem árulta el a teherautó teherbírását teljesen megrakott állapotban, az árát, vagy azt, hogy a Tesla többi vállalata mikor kezdheti el ténylegesen használni.
És a legfrissebb hírek alapján a Teslának oka lehet arra, hogy kerülje ezeket a kérdéseket. Végül is a tét nem is lehetne nagyobb – egy 500 mérföldes (800 km) elektromos fél-teherautó sikeres bevezetése hatalmas nyeremény lehet egy olyan vállalat számára, amelynek most égető szüksége van rá.
A PepsiCo, amely a Tesla első Semi-vásárlója, és jövőre 100 Semit tervez használatba venni, már most észrevette, hogy a teherautó hatótávolsága drasztikusan visszaesik, amikor nehéz rakományt raknak rá, amit a Tesla kritikusai már régóta sejtenek.
Egy Semi például rengeteg Frito-Lay chipset képes szállítani akár 680 km-re, tartalék akkumulátorral. De a levegővel töltött zacskóban lévő burgonya chips az elképzelhető legkönnyebb rakományok egyike. A nehezebb rakományok, például az üdítőitalok esetében a PepsiCo 160 km-re korlátozza az utazásokat a teherautóval – mondta Mike O’Connell, a PepsiCo alelnöke a Reutersnek.
A megjegyzések kissé kétértelműek voltak, és O’Connell kifejtette, hogy a vállalat azt tervezi, hogy végül a „640-800 km-es tartományban” is szállít majd italokat.
„Egy chipsszel teli pótkocsit elvontatni nem a legnehezebb feladat”, mondta Oliver Dixon, a Guidehouse tanácsadó cég vezető elemzője a hírügynökségnek. „Még mindig úgy gondolom, hogy a Teslának rettenetesen sokat kell még bizonyítania a haszongépjárművek szélesebb piacán.”
Valójában még mindig nem tudjuk, mekkora súlyt tud valójában elszállítani a Semi, és mekkora lehet valójában a hatótávolság csökkenése – amivel a Tesla még nem foglalkozott nyilvánosan.
A Tesla azt állítja, hogy teherautói „akár 800 km-t is képesek megtenni egyetlen feltöltéssel” a weboldala szerint, ami elég homályos kijelentés és rengeteg kérdést vet fel.
A PepsiCo és más ügyfelek, például a Gatorade továbbra is szűkszavúak a részletekkel kapcsolatban, valószínűleg az elektromos járművek gyártójával kötött titoktartási megállapodásoknak köszönhetően.
De a PepsiCo azon döntése, hogy csak rövid utakat tesz meg nehéz rakományokkal, annak a jele lehet, hogy a Tesla túlreklámozta 500 mérföldes teherautóját.
Forrás: Futurism