A Tesla szimulátorban teszteli önvezető rendszereit
A Tesla elkészítette San Francisco szimulációját az Unreal Engine-ben, amely elsősorban egy videojáték-motor, hogy tesztelje Autopilot és Full Self-Driving rendszereit.
Az évek során a Teslát számos kritika érte amiatt, hogy ügyfeleivel közutakon teszteli az Autopilot és Self-Driving funkcióit. De valójában számos lépés előzte meg azt, hogy a Tesla szoftvere a vásárlókhoz kerüljön.
A teszteket először mindig a Tesla alkalmazottai végzik zárt pályákon és a közutakon, de ezelőtt még egy szimulátoraiban való tesztelésre is sor kerül.
Az Electrek képeket tett közzé a Tesla szimulációjáról, amelyben a Tesla San Francisco egyes részeit alkotja újra az Autopilot és a Full Self-Driving (FSD) tesztelésére. Az ügyet jól ismerő források elmondták az Electreknek, hogy a Tesla a szimulációt San Francisco környékére összpontosítja.
A cég az Unreal Engine-ben készíti a szimulációt, amely számos közkedvelt videojátékot, például a Fornite-ot, a Valorant-ot és a Robo Recallt működteti.
Az autógyártó még számos művészt is felvett a szimuláció fejlesztésére, akik ezeken a videojátékokon és más népszerű játékokon is dolgoztak, például a Call of Duty franchise néhány legújabb játékán.
A Tesla jelenleg számos álláshirdetést kínál az „Autopilot szimulációhoz”, és leírja az „Autopilot Rendering Engineer” szerepét:
Autopilot rendering mérnökként Ön hozzájárul az Autopilot szimuláció fejlesztéséhez azáltal, hogy lehetővé teszi és támogatja a valósághű 3D-s jelenetek létrehozását, amelyek pontosan modellezhetik a vezetési élményt számos helyen és körülmény között. Többféle csapatban fog dolgozni, hogy olyan grafikus technológiát biztosítson, amely valósághű jeleneteket hoz létre, és lehetővé teszi az Autopilot viselkedésének hű reprodukálását a szimuláció során.
Ugyanebben az álláshirdetésben a Tesla az Unreal Engine-re hivatkozik:
Korszerű játékmotorokkal, lehetőleg Unreal Engine-nel végzett munkatapasztalat.
Az Unreal Engine-t Tim Sweeney, az Epic Games alapítója és vezérigazgatója hozta létre. Híres szoftvermérnök, aki nagy tiszteletnek örvend a videojátékok világában. A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk korábban kapcsolatba lépett vele a Twitteren.
A Tesla most a 3D számítógépes grafikus motor legújabb verzióját, az Unreal Engine 5-öt használja a szimuláció elkészítéséhez.
Más, önvezető rendszereket fejlesztő cégektől eltérően a Tesla nem készít HD-térképeket önvezető rendszerei navigálásának elősegítésére, hanem szimulációjával „sarokhelyzeti” forgatókönyveket hoz létre önvezető szoftverének megvalósításához.
A szimuláció egyre valósághűbbé válik, így Musk azon gondolkodik, hogy a szimulációja alapján készítsen-e videójátékokat valamikor a nyilvánosság számára.
Az elmúlt években a Tesla fokozott érdeklődést mutatott a videojátékok iránt, amelyeket egyre inkább integrált járműveibe. Az utóbbi időben az autógyártó még arról is beszélt, hogy a Steam videojáték-könyvtárat integrálja járműveibe.
Forrás: Electrek
https://electrek.co/2022/09/20/tesla-creating-simulation-san-francisco-unreal-engine/