A Tesla szoftverfrissítéssel javítja automatikus vészfékezés funkcióját

A Tesla új szoftverfrissítést helyezett járműveibe, amely számos új funkcióval bővíti a rendszert, mint például a telefonhívások vezérlése a kormánykerék gombjaival és a sebességkorlátozó táblák észlelésének képessége, de a 2023.12-es verzió az automatikus vészfékezést (AEB) is továbbfejlesztette kétféle módon.

A NotATeslaApp szerint az új szoftverfrissítés hozzáadja azt a képességet, hogy az AEB hátramenetben is működjön, bár korlátozott funkcionalitással, valamint növeli a sebességtartományt, ahol a rendszer működhet.

E verzió előtt a Tesla automatikus vészfékezése 5-150 km/h sebességnél működhetett előrehaladás közben, de a 2023.12-es OTA (over-the-air) frissítéssel az AEB között már 5-200 km/h között működhet.

A brit tulajdonosok számára ez nem különösebben hasznos fejlesztés, de azok számára, akik Németország sebességkorlát nélküli autópályáit használják, üdvözlendő kiegészítés lehet.

A változtatások bekerültek a használati útmutatóba, ahol a Tesla módosította a szöveget, hogy jobban megfeleljen a változásoknak:

Az automatikus vészfékezést úgy tervezték, hogy csökkentse a frontális és hátrameneti ütközések hatását, hátramenetben korlátozott funkcionalitással.

Ezenkívül a NotATeslaApp által idézett használati útmutató szerint a rendszert úgy tervezték, hogy meghatározza a távolságot a jármű környezetében lévő összes észlelt tárgytól, nem csak a jármű előtt lévőktől.

Az AEB folyamatosan pásztázza az utat, és automatikusan fékez, hogy csökkentse a jármű sebességét és az esetleges ütközés súlyosságát. A használati útmutató azonban kimondja, hogy vannak olyan helyzetek, amikor a biztonsági funkció nem aktiválja a fékeket, vagy leállítja az automatikus fékezést:

  • A kormánykerék éles elfordításakor
  • A fékpedál lenyomásakor és felengedésekor, miközben az AEB fékez
  • Erős gyorsításkor, miközben az AEB fékez
  • Ha az észlelt jármű, motorkerékpár, kerékpár vagy gyalogos már nincs a jármű előtt

Az automatikus vészfékezés mindig engedélyezve van a jármű indításakor, de letiltható az autó Autopilot beállításainál. Azonban még akkor is, ha az AEB le van tiltva a beállítások képernyőn, a jármű továbbra is fékezhet a kezdeti ütközés észlelése után, hogy csökkentse a további következményeket.

Forrás: uk.motor1.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936