A Tesla továbbfejleszti az S modellt, 402 mérföldes hatótávolsággal

A Tesla korszerűsítette a zászlóshajónak számító S modelljét, az új változat 402 mérföld távolság megtételére képes – számos fejlesztésnek, többek között az új kerekeknek köszönhetően.
Az idei év elején a Tesla megjelentette az S Modell új „Long Range Plus” verzióját, ami egy töltéssel 391 mérföldet bír. A jármű új változata számos apró változtatáson esett át a múlt évben, és a nevét is meg kellett változtatni, hogy új EPA minősítést kaphasson.

Korábban Elon Musk vezérigazgató azt nyilatkozta, hogy a Tesla közel áll egy 400 mérföldre képes elektromos autó gyártásához, majd, hogy ezt el is érték, csak hiba történt az új S Modell Long Range Plus tesztelésekor. A vezérigazgató azt állította, hogy a Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) nyitva hagyott egy ajtót a kulccsal a jármű belsejében a ciklusteszt során – ennek eredményeként az elektromos autó nem „aludt” és az akkumulátor kissé lemerült. Az EPA ezt tagadta.

Most, pár hónappal később a Tesla bejelentette, hogy elérte a hivatalos, EPA által minősített 402 mérföldes távot. Ez azt jelenti, hogy a február óta gyártott összes S Model Long-Range járműnek el kell érnie ezt a tartományt.

A Tesla felsorolja azokat a fejlesztéseket, amelyek eredményeként az S modell eléri a 402 mérföldes távolságot:

• Jelentős tömegcsökkentés : A tömeg mind a hatékonyságot, mind a teljesítményt csökkenti, így a komponensek súlyának minimalizálása a tervezői és a mérnöki csapatok folyamatos célja. A 3-as Modell és az Y Modell mérnöki tervezéséből és gyártásából szerzett tapasztalatokat fel tudják használni az S modell és az X modell tervezésekor. Így tudták csökkenteni a jármű tömegét, miközben megőrizték mindkét jármű prémium érzetét és teljesítményét. Tovább tudták csökkenteni a tömeget az ülésgyártásban és az akkumulátorban és a meghajtóegységben használt könnyebb súlyú anyagok szabványosításával.

• Új „Tempest” Aero kerekek és gumiabroncsok: A legújabb 8,5 hüvelykes szélességű aero kerekek csökkentik az aerodinamikai súrlódást, összehasonlítva a korábbi S Modellek kerekeivel, és ha együtt használjuk egy új, speciálisan a gördülési ellenállás csökkentésére tervezett gumiabronccsal, az még 2% -ot javít általános tartományon.

• Megnövelt hajtómű-hatékonyság: A hátsó váltóáramú indukciós hajtóegységben a mechanikus olajszivattyút kicserélték egy elektromos olajszivattyúra, amely a súrlódás csökkentése érdekében a jármű sebességétől függetlenül optimalizálja a kenést. A sebességváltó további fejlesztései, további 2% -kal nagyobb távolságot eredményeztek az autópályán való vezetés közben.

• A regeneráló fékezés maximalizálása: A legújabb hajtásfunkció, a HOLD, a motor regeneratív fékezését a fizikai fékekkel ötvözi, hogy megállítsa az autót a gázpedál felengedésével. Az autó zökkenőmentes megállásához a regeneratív fékezés alacsonyabb sebességgel és lassulási sebességgel működik, több energiát küldve az akkumulátorra, miközben ezzel egyidejűleg olyan vezetési élményt nyújt, mint semmilyen másik autó.

Ez alapján Elon Musknak igaza lehetett korábban, mivel ezek a fejlesztések már akkor az autóban voltak, amikor az EPA korábban tesztelte azt.

Mindenesetre a 400 mérföld elérése nagy előrelépés, bár ez nagyban függ a vezetési stílustól. A 400 mérföld eléréséhez 70 mérföld/óra alatti sebességgel kell haladni, és aero kerekeket kell használni alacsony ellenállású gumikkal.

Forrás: Electrek

https://electrek.co/2020/06/15/tesla-upgrades-model-s-402-mile-range-wheels/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936