A Tesla további 2,2 millió járművet hív vissza túl kicsi figyelmeztető lámpák miatt
A Tesla 2,2 millió járművét hívja vissza az Egyesült Államokban, mert a kijelzőjén lévő figyelmeztető lámpák betűmérete túl kicsi a szövetségi biztonsági szabályozók szerint.
A visszahívást az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) jelentette be, amely szerint a Tesla járművek rutinvizsgálata során fedezték fel a problémát.
A hivatal közleménye szerint a kisebb betűméretű figyelmeztető lámpák megnehezíthetik a kritikus biztonsági információk leolvasását a műszerfalon, ami növeli az ütközés kockázatát.
A Tesla közölte, hogy nincs tudomása a probléma okozta balesetekről vagy sérülésekről.
A problémát egy vezeték nélküli szoftverfrissítéssel orvosolják, amely nem teszi szükségessé a Tesla-tulajdonosoknak, hogy járműveiket a Tesla szervizközpontba vigyék.
A visszahívás a legtöbb, de nem az összes Teslára vonatkozik az Egyesült Államok útjain. Az érintett modellek közé tartozik az újonnan kiadott Cíbertruck pickup, a Model X és Model Y SUV a jelenlegi 2024-es modellévig, valamint a Model S és Model 3 szedán a 2023-as modellévig.
Ez sokkal kevésbé jelentős visszahívás, mint néhány az elektromos járműgyártó számára elrendelt korábbi visszahívás. Decemberben újabb éteren keresztüli visszahívást rendeltek el, hogy korlátozzák az Autopilot funkció használatát, miután az NHTSA két éven keresztül körülbelül 1000 balesetet vizsgált, amelyek ideje alatt a funkció aktiválva volt.
Egy évvel ezelőtt a Tesla visszahívta mind a 363 ezer amerikai járművét „teljes önvezető” vagy FSD funkcióval, miután az NHTSA megállapította, hogy a funkcióval működő autók megsértik a közlekedési szabályokat, például „egyenesen áthaladtak a kereszteződésen egy csak kanyarodó sávban, stop táblával ellátott kereszteződésbe behajtottak anélkül, hogy teljesen megálltak volna, vagy folyamatos sárga jelzés mellett kellő óvatosság nélkül hajtottak be a kereszteződésbe.”
Az NHTSA és a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület pedig kivizsgálta azokat az eseményeket, amelyekben a Tesla járművei érintettek a különböző vezetőt segítő funkciókat használva, beleértve a mentőautókba való sorozatos beleütközést más balesetek helyszínén.
A Tesla többet számol fel az FSD-ért, és az önvezető autóra vonatkozó ígérete, miközben jelenleg béta fázisban van, jelentős értékesítési pont a vállalat számára mind az autóvásárlók, mind a befektetők számára.
Forrás: edition.cnn.com