A Tesla új Full Self-Driving Beta frissítést jelentett be, továbbfejlesztett objektumészleléssel
A Tesla megkezdte az új Full Self-Driving Beta szoftverfrissítés (10.6-os verzió) bevezetését a flottájába, amely továbbfejlesztett objektumészlelést biztosít.
Ez a legújabb lépés az FSD-csomag fejlesztése és az ügyfeleknek tett ígéret betartása felé vezető hosszú úton, amelyet többször is elhalasztottak.
A Tesla lassan bevezeti az általa nevezett Full Self-Driving Beta (FSD Beta) verziót, amely önvezető szoftverének egy korai verziója, amelyet jelenleg a vállalat által kiválasztott Tesla-tulajdonosok flottája tesztel „biztonsági tesztpontszámaik” alapján.
A szoftver lehetővé teszi, hogy a jármű autonóm módon vezessen az autó navigációs rendszerében megadott úti cél felé, de a vezetőnek ébernek kell maradnia, és készen kell állnia arra, hogy bármikor átvegye az irányítást.
Mivel a felelősség a vezetőt terheli, és nem a Tesla rendszerét, a neve ellenére továbbra is 2-es szintű vezetőt segítő rendszernek számít. Ez amolyan „két lépés előre, egy lépés hátra” típusú program volt, mivel egyes frissítések visszaesést mutattak a vezetési képességek tekintetében.
A legutóbbi frissítésekben az autógyártó további részleteket közölt a vezetési viselkedés változásairól. A Tesla ma megkezdi a Full Self-Driving Beta új verziójának terjesztését az Egyesült Államokban a 98-as és magasabb biztonsági pontszámmal rendelkező tulajdonosok körében.
A Tesla a 10.6-os verzió változásairól a következőket tette közzé:
- Továbbfejlesztett objektumészlelési hálózati architektúra nem VRU-khoz (pl. autók, teherautók, buszok). 7%-kal magasabb visszahívás. 16%-kal kisebb mélységi hiba és 21%-kal kisebb sebességhiba keresztező járműveknél.
- Új láthatósági hálózat 18,5%-kal kevesebb átlagos relatív hibával.
- Új általános statikus objektumhálózat 17%-os pontossággal nagy kanyarokban és éjszaka.
- Továbbfejlesztett megállási helyzet védelem nélküli balra kanyarodáskor, miközben elsőbbséget ad a szembejövő járműveknek, a keresztezési ponton túli objektum-előrejelzések használatával.
- Több helyet hagy a hosszirányú igazításhoz a sávegyesítés során az összevonási szakasz végének modellezésével.
- Fokozott kényelem, amikor a sávból kivágó járművekkel számol.
A robotpilóta fejlesztési üteme vélhetően növekedni fog a továbbiakban a cég Dojo szuperszámítógépével, valamint az új címkéző eszközzel.
Forrás:
https://electrek.co/2021/12/04/tesla-pushes-full-self-driving-beta-update-improved-object-detection/