A Tesla új Full Self-Driving Betája elsősorban a balra kanyarodás fejlesztésére összpontosít
Az FSD Beta lehetővé teszi a Tesla járművek számára, hogy autonóm módon hajtsanak a megadott úti cél felé, de a vezetőnek továbbra is ébernek kell maradnia, és készen kell állnia arra, hogy bármikor átvegye az irányítást.
Mivel a felelősség a vezetőt terheli, és nem a Tesla rendszerét, a neve ellenére továbbra is második szintű vezetőt segítő rendszernek számít. Ez amolyan „két lépés előre, egy lépés hátra” típusú program volt, mivel egyes frissítések visszaesést mutattak a vezetési képességek tekintetében.
A Tesla gyakran ad ki új szoftverfrissítéseket az FSD Beta programhoz, miközben további előfizetőket gyűjt hozzá.
Az utolsó frissítés májusban érkezett, tehát egy kis idő eltelt azóta, hogy a Tesla valami újat hozott az FSD Beta flottájába.
Múlt héten hogy Elon Musk vezérigazgató az új FSD Beta 10.13 frissítésről beszélt, amelyről azt mondta, hogy belsőleg a múlt hétvégén, külsőleg pedig ezen a héten fog megjelenni.
A frissítések részletei most kiszivárogtak és megmutatják, hogy mikre lehet számítani, például:
- Jobb döntéshozatal a védtelen balra kanyarodáskor, a más tárgyakkal való interakció jobb becslésével a manőver során.
- Továbbfejlesztett megállási helyzet más közlekedők elengedésekor védtelen balra kanyarodásnál a középső biztonsági tartományok kihasználásával.
- Kényelmesebb sebességválasztás a beláthatatlan kereszteződésekben való előrearaszoláshoz, hogy a jármű simábban állhasson meg egy potenciálisan érkező, még nem látható közlekedő miatt.
- Javított előrearaszolás a láthatóság érdekében bármilyen kereszteződésben, ahol más közlekedők keresztezhetik a jármű útját, forgalomirányító eszközök jelenlétére való tekintet nélkül.
- 5%-ra javított sáv pozicionálási hiba.
- Keresztező és összeolvadó sávokban való pozicionálási hiba javítása 22%-kal.
- A gyalogosok és kerékpárosok sebességbecslési hibája 17%-kal javult, különösen, ha a jármű kanyarodik, a neurális hálózat bemeneteként használt fedélzeti pályabecslés javításával.
- 34%-kal javította az állatok észlelését, és 8%-kal csökkentette a hamis pozitív esetek számát, az automatikusan jelölt tréningkészlet méretének megduplázásával.
- Távoli keresztező járművek észlelésének javítása 4%-kal.
- Járművek „parkoló”-ként észlelésének javítása 5%-kal, a tréning készletbeli minták számának 20%-os növelésével.
- A gyalogosok és kerékpárosok jobb besorolásával csökkentette a téves lassításokat az átkelőhelyek körül.
- Csökkentette a téves sávváltásokat a kúpok vagy az elzáródások miatt azáltal, hogy adott esetben előnyben részesíti a sávon belüli finom kikerülést.
- Továbbfejlesztett sáv pozicionálás a széles városi utakon.
- Továbbfejlesztett előrejelzése a közlekedők jövőbeli pályájának a gyakori forgatókönyvekben.
- A sebességkorlátozó táblák pontosságának javítása a digitális sebességkorlátozásoknál 29%-kal, a 3 számjegyű sebességeknél 39%-kal, a sebességkorlátozó tábláknál 62%-kal. A neurális hálózat 84%-kal több példával lett betanítva, és olyan architekturális változtatásokkal, amelyek több számítási feladatot helyeznek a hálózati fejbe.
Ahogy Musk a múlt héten mondta, a frissítésben egyértelműen arra helyezik a hangsúlyt, hogy jobban kezeljék a balra kanyarodásokat. Azonban, mint most kiderült, a frissítés ezen kívül néhány további fejlesztést is tartalmaz.
Forrás: Electrek