A Tesla új szabadalma Elon Musk „tiszta látás” megközelítését tükrözi
A Tesla új szabadalmat nyújtott be „az objektum jellemzőinek becslése vizuális képi adatok alapján” témában. Elon Musk áprilisra jósolta az FSD (Teljes Önvezetés) Béta verziójának kiadását, és hozzáfűzte, hogy a Tesla a tiszta látást célozza meg, jelezve, hogy a cég a jövőben sem fog radar szenzorokat használni.
„Szabadalmuk alapján az újítás a tömeges autonóm jármű gyártásban használt szenzorok egyre növekvő összetettségének és költségének kérdését célozza meg. Ez a módszer lehetővé teszi, hogy a jármű a képi adatokat és a gépi tanulást felhasználva észlelje és értelmezze a környezetében lévő tárgyakat és azok távolságát,” magyarázta a Founders Legal ügyvédi iroda a Teslarati-nak.
A Tesla szabadalmi kérelme egy olyan találmányt ír le, amely két neurális hálózatot használ a tárgyak távolságának mérésére, csak képadatok felhasználásával. Az első neurális hálózat az objektumok távolságát határozza meg a kamerák által a jármű körül rögzített képek alapján. A másik neurális hálózat képzési anyagot készít jegyzetekkel ellátott képek formájában az első neurális hálózat számára.
A szabadalomban a Tesla kijelenti, hogy meg kell találni az autonóm járművekre szerelt szenzorok megfelelő mennyiségét, a begyűjthető adatok mennyiségének korlátozása nélkül. Állításuk szerint a vizuális szenzorok, mint a radar, a lidar és az ultraszónikus szenzorok túl drágák lehetnek ahhoz, hogy a tömegesen gyártott autókba kerüljenek, és növelhetik az autonóm vezetési rendszer „bemeneti sávszélesség-követelményeit”.
A szabadalmi leírás olyan szenzorok és kamerák megfelelő egyensúlyát írja le, amelyek meghatározzák a jármű körüli tárgyak távolságát. Ennek lehetővé kell tennie a Tesla számára, hogy olyan rendszert alkalmazzon, amely az iparág vezetőihez hasonló szinten képes teljesíteni, miközben a költségeket a lehető legalacsonyabban tartja.
„Az érzékelők számának és típusának növekedésével nő a rendszer összetettsége és költsége is. Például az olyan távolságérzékelők, mint a lidar gyakran túl költségesek ahhoz, hogy tömeggyártásba kerüljenek. Emellett minden további szenzor növeli az autonóm vezetési rendszer bemeneti sávszélesség követelményeit. Így meg kell találni a járművön a szenzorok optimális konfigurációját, amely limitálja a szenzorok számát a környezet pontos leírásához és a jármű biztonságos irányításához szükséges adatok típusának és mennyiségének korlátozása nélkül,” írta a Tesla.
A szabadalom a vizuális adatok automatikus címkézésére is lehetőséget nyújt. Tekintve, hogy az adatcímkézés a Tesla FSD fejlesztésének legidőigényesebb része, egy ilyen rendszer felgyorsíthatja a fejlesztési folyamatot és a frissítések megjelenését a cég Teljes Önvezetés és Autopilot csomagjaihoz.
„Különböző megvalósítási módokban a kiegészítő adatok gyűjtése és társítása a vizuális adatokkal automatikusan történik, és kevés emberi beavatkozást igényel, ha egyáltalán szükséges. Például a vizuális technikákkal azonosított tárgyakat nem kell kézzel címkézni, ami jelentősen javítja a gépi tanulás hatékonyságát. Ehelyett a képzési adatok automatikusan generálhatók, és felhasználhatók egy gépi tanulási modell betanítására, hogy az objektum tulajdonságait nagy pontossággal előre jelezzék,” írta a Tesla.
A Tesla szabadalmában leírt konfiguráció valószínűleg jelentősen javítja a cég Teljes Önvezetés (FSD) technológiáját. Csökkentheti a Tesla szenzorokra való támaszkodását és növelheti a képekből kinyerhető adatok mennyiségét az FSD Béta javítása érdekében. A Tesla FSD-hez használt képalapú megközelítése jelentősen eltér az olyan versenytársaiétól, mint a Waymo, de meglehetősen lenyűgöző eredményeket ért el néhány FSD Béta felhasználó eddigi tapasztalata alapján.
Forrás: Teslarati
https://www.teslarati.com/tesla-pure-vision-fsd-patent-elon-musk/