A Tesla világszerte tesztvezetőket keres önvezető autóihoz
Ez év elején a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk a Twitteren közzétette, hogy a vállalat ausztriai székhelyű Gigafactory elnevezésű gyárának több mint 10 000 dolgozóra van szüksége. Az új Tesla-pozíciók között különféle tesztpilótákat is keresnek a vállalat fejlett járművezető-támogató rendszereihez (ADAS).
Most az Electrek számolt be a Tesla ADAS operátori álláslehetőségeiről a világ nagyvárosaiban. A Tesla karrier oldalán felsorolják az Egyesült Államok azon városait, ahol ADAS tesztvezetőket keresnek: New York, Chicago, Philadelphia, Washington és Miami.

Forrás: TechRepublic
A meghirdetett teszt operátori állás munkaköri leírásában szerepelnek a beosztással kapcsolatos felelősségek, a jelentkezőkkel szemben támasztott követelmények és röviden összefoglalják a feladatot.
„Erősen motivált személyt keresünk, hogy felgyorsítsuk jármű tesztelésünket az Autopilot összes jelenlegi és jövőbeli funkciójára vonatkozóan a teljes önvezetés felé vezető úton” – olvasható a munkaköri leírásban.
„Az ADAS tesztüzemeltető felelős lesz a szoftveres iterációk fejlesztéseinek és regresszióinak azonosításáért. Egy megfelelő jelölt objektív döntéseket hoz, jól szervezett, nagy figyelmet fordít a részletekre, és kezdeményező.”
A leírás szerint a munka „szükségessé teheti” mind a nemzetközi, mind a belföldi helyszínekre való rugalmas utazást „a járművek kipróbálására közutakon és tesztpályákon.”
Összességében a munkaköri feladatok magukban foglalják a régió felmérését valamint „útvonalak tervezését lehetséges forgatókönyvekkel az Autopilot teszteléséhez”. Emellett „teszt specifikációk” tervezését és „megítélési kritériumok létrehozását olyan eszközök segítségével, mint az XRAY”.
A további munkaköri feladatok közé tartozik a tesztek specifikációin alapuló „valós utakon történő tesztek” lebonyolítása és „eseti támogatás biztosítása a speciálisan meghatározott forgatókönyvekhez”. Az ADAS tesztüzemeltetőit arra is felkérik, hogy „elemezzék a tesztadatokat, a szoftver-osztályozási kérdéseket és a jármű rendellenes viselkedését” a vállalat saját eszközeivel és egyebekkel.
A jelentkezőkkel szembeni elvárás, hogy balesetmentes vezetési előzménnyel, „biztonságos vezetési szokásokkal”, „jó navigációs képességekkel”, valamint „kiváló számítógépes szoftverekkel kapcsolatos ismeretekkel” rendelkezzenek, különös tekintettel a Microsoft Office eszközeire, köztük a Wordre, az Outlookra és az Excelre.
További követelmények: a MacOS, a Linux, a Windows ismerete, a „magabiztos navigáció a fájlrendszerek között” és az adatátvitel felügyelete. A kiírás követelményként felsorolta még a parancs sori tapasztalatokat, valamint a jelöltnek ismernie kell az ADAS/autopilot rendszereket, azok szenzorkészletét, a „járműrendszerek alapismereteit” és egyebeket.
Számos vállalat dolgozik azon, hogy félig autonóm és teljesen önvezető járműveket állítson elő. 2020. október 20-án Musk bejelentette, hogy a Tesla „teljes önvezető rendszer” (FSD) béta aznap este megjelenik, megjegyezve, hogy „rendkívül lassan és óvatosan, ahogy kell”. Április 9-én Musk azt tweetelte, hogy: „Majdnem készen állunk az FSD Beta V9.0 verzióval. Hatalmas javulást értünk el, különösen szélsőséges esetekre és rossz időjárási helyzetekre vonatkozóan. Tiszta látás technológiával, radar nélkül.”
Néhány nappal később Musk frissítette az időtervet, kijelentve, hogy a „májusi megjelenésre törekszenek”, hozzátéve, hogy ez „attól függ, hogy mennyire működik jól a V9.0 béta korlátozott verziója, de meglepődnék, ha a széleskörű béta (más néven „button beta”) később jelenne meg, mint június. ” Ugyanebben a tweetben Musk azt mondta, hogy „a jövő havi FSD-előfizetés már biztos”.
Forrás: TechRepublic