A Tesla visszahívja azokat az autóit, amelyek átgurulnak a stop jelzésen
A Tesla közel 54 000 járművet hív vissza, mert egy szoftver funkció lehetővé teszi, hogy átguruljanak a stoptáblákon.
A vállalat egy vezeték nélküli szoftverfrissítést ad ki, amely letiltja a Full Self-Driving Beta (FSDB) „gurulásos megállás” funkcióját.
Elon Musk, a cég vezérigazgatója a Twitteren azt írta, hogy nincsenek biztonsági problémák, és az autók csak lelassultak.
Az észak-amerikai utakon általánosan elterjedt, minden irányban megállító táblák megkövetelik a járművezetőktől, hogy a továbbhaladás előtt teljesen megálljanak.
Az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) szerint: „Ha nem áll meg az autó teljesen a stoptáblánál, az növelheti a balesetveszélyt.”
A visszahívási dokumentumokban az elektromos járművek gyártója megjegyzi, hogy bizonyos feltételek teljesülése esetén a „gurulásos megállás” funkciót úgy alakították ki, hogy a jármű maximum 9 km/h sebességgel áthaladjon a kereszteződéseken anélkül, hogy teljesen megállna.
A Tesla állítása szerint a feltételek a következők:
- a funkciót engedélyezni kell az FSDB beállításaiban.
- a járműnek 9 km/h alatt kell haladnia
- a kereszteződés közelében nem észlelnek releváns mozgó autókat, gyalogosokat vagy kerékpárosokat
- a kereszteződésbe belépő összes úton 50 km/h-ás sebességkorlátozás van érvényben
Januárban a Tesla találkozott az NHTSA-val, hogy megvitassák a gurulásos megállás funkciót, majd nem sokkal ezután az önkéntes visszahívás mellett döntött.
Ez vonatkozik néhány 2016-2022-es S és X Modellre, a 2017-2022-es 3-as Modellre és a 2020-2022-es Y Modellekre.
A Tesla azt állítja, hogy nincs tudomása a funkcióval kapcsolatos ütközésekről, sérülésekről vagy halálesetekről.
Musk a Twitteren üzent: „Nem voltak biztonsági problémák. Az autó egyszerűen lelassult 3 km/h-ra, és továbbment előre, ha tiszta volt a kilátás, autók vagy gyalogosok nélkül.”
A hír azt követően jelent meg, hogy decemberben bejelentették 475 000 Tesla jármű visszahívását az Egyesült Államokban a tolatókamerákkal és a csomagtartóval kapcsolatos esetleges problémák miatt.
Augusztusban pedig az NHTSA hivatalos vizsgálatot indított a Tesla „önvezető” Autopilot rendszerével kapcsolatban.
A biztonsági hivatal közölte, hogy intézkedik, miután 2018 óta 11 Tesla-baleset történt, amelyekben mentőautók is érintettek voltak.
Forrás: BBC