A Teslánál állítólag megnőtt a balesetek és hibázások száma, miután Elon Musk eltávolította a radarokat az autóikból
Mióta Elon Musk csaknem két éve bejelentette, hogy a Tesla megszünteti a radarérzékelőket az autóiban, az elektromos autókat gyártó cégnél nőtt a balesetek és a majdnem balesetek száma a The Washington Post friss jelentése szerint.
A kiadvány több tucat volt alkalmazottal, tesztpilótával és más szakértővel készített interjúkat idézett. A 2021-es frissítést követően több, Autopilot vagy Full Self-Driving rendszerrel működő Tesla kezdett megállni képzeletbeli akadályok, az utcatáblák hibás azonosítása és a mentőjárművek azonosításának nehézségei miatt – írja a Post a szabályozó hatóságokhoz benyújtott panaszokra hivatkozva.
Egyes források azt mondták, hogy összefüggés van a fantomfékezések (amikor a jármű hirtelen, ok nélkül lefékez), és a radar kiiktatása között. Az ügyet vizsgáló Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) adatai azt mutatják, hogy az elmúlt kilenc hónapban több száz panasz érkezett a hivatalhoz fantomfékezésekkel kapcsolatban – írja a kiadvány. Tavaly több, mint 750 Tesla sofőr mondta az NHTSA-nak, hogy autóik véletlenszerűen fékeztek vezetés közben.
Eközben a hivatal 2022-ben továbbvitte az Autopilot vizsgálatát, miután több, mint egy tucat Tesla ütközött mentést végző járműveknek. Az NHTSA szerint a vezetést segítő rendszernek problémái vannak a parkoló járművek észlelése terén.
Musk először 2021-ben jelentette be, hogy a Tesla megszünteti a radarok használatát autóiban. A Post jelentése szerint akkoriban néhány mérnök „döbbenten” fordult a Tesla vezetőihez, hogy meggyőzzék Musk-ot arról, hogy ne távolítsa el a szenzorokat. Musk korábban azt mondta, hogy azt szeretné, ha a Tesla Full Self-Driving és Autopilot szoftvere az emberi érzékszerveket utánozná azáltal, hogy a kameráit használja „szemként” a radarok helyett.
Az összes jelenlegi Tesla fel van szerelve az Autopilot vezető asszisztens funkcióval. Egyszeri 15 000 dollárért vagy havi 199 dolláros havi díjért a tulajdonosok választhatnak egy FSD-kiegészítőt is, amely lehetővé teszi az autó számára, hogy felismerje a stoptáblákat és a közlekedési lámpákat, sávot váltson és parkoljon. Mindkét funkcióhoz jogosítvánnyal rendelkező vezető kell a volán mögött.
2021 előtt az elektromosautó-gyártó a kamerákon kívül radarérzékelőket is használt, hogy segítsék a járműveket az akadályok azonosításában. A vállalat jelenleg nyolc kamerára és Autopilot címkézőkre támaszkodik, hogy megtanítsa az autót a környezetre való reagálásra. A Tesla dolgozói megtanítják az autókat, hogyan azonosítsák és reagáljanak a különböző akadályokra, felcímkézve az autó kamerái által készített felvételeket.
Más önvezető érzékelők, mint például a LiDAR technológia, népszerűek a Tesla önvezető riválisai körében. A járművek ezeket az érzékelőket használják a környezet digitális feltérképezésére és a hibák elkerülésére, még akkor is, ha a kamerákat eltakarják olyan külső elemek, mint az eső, hó vagy köd. A múltban Musk azt mondta, hogy a LiDAR „pusztulásra van ítélve”, és túl költséges.
A milliárdos 2016 óta ígéri, hogy a Tesla hamarosan valóban önvezető autóval fog megjelenni a piacon, a szakértők azonban kevésbé optimisták.
Az év elején szakértők azt mondták az Insidernek, hogy az FSD messze nem autonóm. Februárban pedig a Tesla több mint 362 000 autóra adott ki egy vezeték nélküli szoftverfrissítést az FSD-vel kapcsolatos probléma miatt, amely az NHTSA szerint az autók „nem biztonságos működését okozhatja a kereszteződésekben”.
A Tesla szóvivője nem válaszolt az Insider megjegyzéskérésére. Önkéntes járműbiztonsági jelentésében a vállalat azt állítja, hogy autói „az Egyesült Államok kormányának új autók értékelési programja által valaha tesztelt járművek közül a legalacsonyabb összesített sérülési valószínűséget érték el.” Januárban a vállalat azt közölte, hogy a Teslákkal minden 6,26 millió, Autopilot segítségével megtett mérföld után csak egy baleset történt 2022 harmadik negyedévében.
Forrás: businessinsider.com