A Teslát beperelték az Autopilot és a Teljes Önvezetés rendszereinek hamis reklámozásáért

A Tesla Inc.-t beperelték egy csoportos keresetben, amelyben Elon Musk elektromos autókat gyártó cégét azzal vádolták, hogy félrevezette a közvéleményt Autopilot és Full Self-Driving funkcióinak hamis reklámozásával.

A panaszban a Teslát és Musk-ot azzal vádolták, hogy 2016 óta megtévesztő módon a technológiát teljesen működőképesként vagy „majdnem készként” hirdették, annak ellenére, hogy tudták, hogy a technológia nem működik, vagy nem létezik, és a járműveket kockázatossá teszi.

Briggs Matsko, az egyik megnevezett felperes azt mondta, hogy a Tesla ezt azért tette, hogy „izgalmat keltsen” járműveivel kapcsolatban, befektetéseket vonzzon, növelje az eladásokat, elkerülje a csődöt, felemelje részvényeinek árfolyamát, és az elektromos járművek területének „domináns szereplőjévé” váljon.

„A Teslának még nem sikerült olyat gyártania, amely akár távolról is megközelíthetné a teljesen önvezető autót” – mondta Matsko.

A San Franciscó-i szövetségi bíróságon benyújtott kereset meghatározatlan kártérítést követel azoknak az embereknek, akik 2016 óta vásároltak vagy lízingeltek Tesla járműveket Autopilot, Enhanced Autopilot és Full Self-Driving funkciókkal.

A Tesla nem válaszolt azonnal a megjegyzéskérésekre, 2020-ban feloszlatta médiakapcsolati osztályát.

A per a kaliforniai gépjárművek minisztériumának július 28-án benyújtott panasza után indult, amely azzal vádolta a Teslát, hogy túlbecsülte fejlett vezetőtámogató rendszereinek (ADAS) képességeit.

A jogorvoslatok közé tartozhat a Tesla engedélyének felfüggesztése Kaliforniában, és a sofőröknek való visszatérítések előírása.

A Tesla szerint az Autopilot lehetővé teszi a járművek számára, hogy a sávjukon belül kormányozzanak, gyorsítsanak és fékezzenek, míg a Full Self-Driving lehetővé teszi, hogy a járművek betartsák a közlekedési jelzéseket és sávot váltsanak.

Azt is mondta, hogy mindkét technológia „aktív vezetői felügyeletet igényel”, egy „teljesen figyelmes” vezetővel, akinek a keze a kormányon van, „és nem teszik autonómmá a járművet”.

Matsko, a kaliforniai Rancho Murietából, azt mondta, hogy 5000 dolláros prémiumot fizetett a 2018-as Tesla Model X-ért, hogy megszerezze az Enhanced Autopilotot.

Azt is elmondta, hogy a szoftverfrissítéseket kapó Tesla-sofőrök „valójában képzetlen tesztmérnökként viselkednek”, és „számtalan problémát” találtak, többek között azt, hogy a járművek a szembejövő forgalomba kormányoznak, átmennek a piros lámpán, és nem tudnak végrehajtani rutin kanyarodásokat.

Az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal 2016 óta 38 különleges vizsgálatot indított a Tesla-balesetekkel kapcsolatban, amelyekről feltételezhető, hogy az ADAS érintett bennük. Tizenkilenc halálos áldozatot jelentettek ezekben a balesetekben.

Forrás: US News

https://www.usnews.com/news/top-news/articles/2022-09-14/tesla-is-sued-by-drivers-over-alleged-false-autopilot-full-self-driving-claims

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936