A Toyota a hibridekre fogadott, ami bevált a kritikák ellenére. Most megpróbálja megismételni a trükköt a belső égésű motorral

Míg sok autógyártó a teljesen elektromos járművek jövőjét jósolta, a Toyota előnybe került azzal, hogy a hibrideket helyezte előtérbe a teljesen elektromos járművekkel szemben – ez a lépés gúnyolódás céltáblájává tette, majd az elmúlt évek mégis igazolták a lépést. A cég most a hagyományos motor új változatával próbálkozik.

A világ legnagyobb autógyártója bejelentette, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében kisebb belső égésű motorokat fejleszt, amelyek jobban optimalizáltak hibrid járművekre, és képesek elfogadni az alternatív üzemanyagokat, például a bioüzemanyagokat, a folyékony hidrogént és a szintetikus e-üzemanyagokat. A Subaru és a Mazda vezérigazgatói új motorok gyártását is ígérték – hangzott el a Toyota vezérigazgatójával, Koji Satoval tartott sajtótájékoztatón.

A sajtóközlemény szerint az új motorok, bár továbbra is többnyire benzinüzeműek, kompaktabb és hatékonyabb járműveket tesznek lehetővé, amelyek jobb futásteljesítményt érnek el a szén-dioxid-mentesítési erőfeszítés részeként, amely „a szént ellenségként kezeli”.

Sato elmondta, hogy bár az autóipar az akkumulátoros járművekre összpontosít, még mindig van hely a továbbfejlesztett belsőégésű motorok számára.

„Ahhoz, hogy ügyfeleinknek változatos lehetőségeket biztosítsunk a szén-dioxid-semlegesség eléréséhez, vállalnunk kell a jövő energiakörnyezetéhez igazodó motorok fejlesztésének kihívását” – mondta közleményében.

A Toyota lépése a vállalat úgynevezett „többutas” megközelítésének kiterjesztése, melynek lényege, hogy a fogyasztók számára különféle lehetőségeket kínál járműveik kibocsátásának csökkentésére, beleértve a hibrideket és az elektromos járműveket is. A Toyota korábbi vezérigazgatója, Akio Toyoda évekig tétovázott az elektromos járművekkel kapcsolatban, és arra törekedett, hogy változatosabbá tegye kínálatát.

Miután az elektromos járművek eladása 2020-ról 2021-re csaknem megduplázódott, az akkori vezérigazgató, Toyoda figyelmeztetett, hogy az autóipar teljesen elektromos jövőjének elérése „tovább fog tartani, mint amennyit a média hinni szeretne”. Januárban a Toyoda, az autógyártó mostani elnöke tovább ment, mondván, hogy az elektromos járművek bevezetése az összes autóeladás 30%-án tetőzik majd.

Toyoda népszerűtlen álláspontja kritikát váltott ki befektetőkből, elemzőkből és környezetvédőkből, akik szerint a vállalat tévedett, amikor a kizárólag elektromos járművek jövőjének elkerülhetetlensége ellen fogadott. A nyomás közepette Toyoda lemondott a vezérigazgatói posztról.

Mindezek után a teljesen elektromos jövő már régóta várat magára. Néhány hagyományos autógyártónak, köztük a Fordnak, vissza kellett vonulnia ambiciózus elektromos jármű terveitől. Az amerikai elektromos járművek óriása, a Tesla csendben szintén csökkentette értékesítési céljait, miután Elon Musk vezérigazgató januárban figyelmeztetett az idei „jelentősen alacsonyabb” értékesítési növekedésre.

Eközben a Toyota diverzifikációja lassan beigazolódott, mivel a globális elektromos járművek értékesítése stagnál, és a vásárlók alternatívaként a hibridek felé fordulnak. Februárban a vállalat rekordszintre, 30,3 milliárd dollárra emelte a nettó profitra vonatkozó iránymutatást, ami részben az erős hibrid eladásoknak köszönhető.

Forrás: fortune.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936