A Toyota bemutatja az új, hidrogéncellás Mirai-t
A japán Toyota Motor Corp elkezdi árusítani megújult hidrogén üzemanyagcellás autóját, a Mirai-t 30%-kal nagyobb hatótávolsággal, engedve a zéró károsanyag kibocsátású autókra való egyre nagyobb igénynek.
A Toyotának egyelőre nem sikerült megnyernie az autóvezetőket az üzemanyagcellás autók számára, amely a japán kormány támogatása ellenére nem keresett még igazán a piacon a töltőállomások hiánya, az újraeladási érték és a hidrogén robbanások kockázata miatti aggodalmaknak köszönhetően.
Az új Mirai-t azután jelentetik meg, hogy Yoshihide Suga miniszterelnök bejelentette októberben, hogy Japán célja a szénkibocsátás nullára csökkentése 2050-ig, összhangban az Európai Uniós célokkal, megelőzve a kínai elnök, Xi Jinping 2060-ra országa részéről „szén-semlegességet” ígérő nyilatkozatát.
„A hidrogén használata fontos tényező lesz a szén semlegesség elérésében”, mondta Yoshikazu Tanaka, a Mirai vezető mérnöke. Ez az autó, tette hozzá, kiindulópontot jelent a hidrogén üzemanyag cellák szélesebb körű, autókon kívüli használata felé.
A hidrogént támogatók szerint ez tisztább, mint más nem szénkibocsátású technológiák, mert a víz és a hő az egyetlen melléktermék, és többféle forrásból előállítható, köztük metánból, szénből, vízből vagy akár szemétből is.
Szeptember végéig azonban a Toyota csak 11,100-at adott el első generációs Mirai-ból, majdnem hat évvel az indulása után. A legtöbb más autógyártó mellőzte a technológiát az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) javára, csak a Honda és a Hyundai versenyez a hidrogénes járművek terén.
Az új Mirai, az elődjéhez hasonlóan, még mindig meghaladja a legtöbb autótulajdonos költségvetését, mintegy 5 millió jennel (48 000 dollár), még akkor is, ha több mint 10 000 dollárnyi japán kormányzati támogatás jár mellé.
A Toyota elmondása szerint nem olcsó autót akarnak gyártani, hanem a hosszabb hatótávolságra – 800 km megtételére képes újratöltés nélkül – és egyéb hozzáadott funkciókra koncentrálnak, mint például az autonóm parkolás és az alacsonyabb, letisztultabb kialakítás, amelyet a hidrogén hajtómű jármű aljáról az elejére való áthelyezésével érnek el.
A Mirai megjelentetésével párhuzamosan a Toyota minden üzemanyagcellás járművének gyártását 3 ezerről 30 ezerre tervezi növelni, beleértve a buszokat és a teherautókat is.
Ez azonban még mindig messze elmarad az elektromos járművek értékesítésétől. A Nemzetközi Energiaügynökség szerint 2019-ben az autógyártók csak 2,1 millió elektromos autót adtak el, ami 40% -kal több, mint az előző évben.
A Toyota úgy tervezte, hogy az elhalasztott 2020-as Tokiói Olimpiai Játékokat használja fel üzemanyagcellás technológiájának bemutatására, melynek során 100 busszal szállította volna a látogatókat a helyszínek között. A játékok szervezője az Olimpiai lángot is hidrogénnel tervezte meggyújtani.
A Mirai bejelentése előtt a Toyota üzemanyagcellás kisteherautói tesztelésének tervét is megosztotta, melyet a három legnagyobb boltüzemeltető céggel együttműködve végez majd.
A Toyota legnagyobb esélye a Mirai és más üzemanyagcellás járművei eladására a szomszédos Kínában lehet, ahol partneri kapcsolatban áll a Guangzhou Automobile (GAC) és a FAW Group cégekkel. Körülbelül 7000 üzemanyagcellás autó van az utakon a világ legnagyobb autópiacán, szemben a több mint 4 millió elektromos járművel.
Kína, amelynek célja több mint egymillió üzemanyagcellás jármű üzembe helyezése 2030-ig szemben a japán 800.000-es céllal, szeptemberben jelentette be friss üzemanyagcellás járműveket támogató intézkedéseit, amelyek közt szerepel az állami támogatásokat kapó, a hidrogén-töltőállomások számának növelését, és az üzemanyagárak csökkentését célzó projektek számának növelése.
Forrás: Autoblog
https://www.autoblog.com/2020/12/09/2021-toyota-mirai-hydrogen-fuel-cell-vehicle/