A Toyota önvezető autó térképezési rendszere komoly lépésváltást jelent

Ahhoz, hogy az autonóm autók az utakra kerüljenek, az autógyártóknak először fel kell térképeznie az utakat. A Toyota megmutatta, hogy kereskedelmi műholdas technológiával képes ezeket gyorsabban és hatékonyabban elkészíteni.

Egyelőre az utak feltérképezettségének hiánya miatt van az, hogy a Waymo és a Cruise autonóm autói csak bizonyos körülhatárolt városterületeken közlekednek. Azokon a területeken, amelyeket az autók a HD térképek révén már ismernek. A Toyota új rendszere áttörést jelenthet ezen a téren.

Az autógyártó kedden elmondta, hogy autonóm vezetési szoftverfejlesztő cége, a TRI-AD sikeresen befejezte a koncepciók bizonyítását, miután HD-térképeket készített kereskedelmi műholdak segítségével.

Jelenleg az autógyártók és cégek fizikailag, az autóhoz rögzített költséges kamerák és szoftverek segítségével térképezik fel az utakat. Majd az adatokat letisztítják és feltöltik az autó szoftverébe, így az autó ismerni fogja az utat. A műholdak felhasználása a feltérképezéshez egyértelműen egyszerűbb folyamatot jelent.

A Toyota és partnere, a Maxar egy olyan műholdat mutatott be, amely nagy felbontású képeket tud készíteni az utakról, beleértve a járműveket, árnyékokat és más tárgyakat is, így használható HD térképeket tud készíteni. A szakértők úgy vélik, hogy a sztenderd autonóm autós térképek 50 cm-es relatív pontosságúak, míg a műholdak 25 cm-es pontossággal készítik a térképeiket.

A mérnökök a műholdas képekről leszedték a járműveket, árnyékokat, más tárgyakat, így az alap adatokat továbbították az önvezető autóknak. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy az új utakat például, vagy bármilyen más változást gyorsan rögzíteni tudjanak az autonóm autók térképein.

A Toyota folytatja a munkákat egy másik partnerével, a Carmerával is, hogy megvizsgálja az egyszerű fedélzeti kamera által készített képek hasznosságát is a térképkészítésben. Bár nem olyan pontosak, mint a műholdak, de 40 cm-es pontosságúak, ami már egy kicsivel jobb, mint a sztenderd autós térképek. A Toyota továbbra is a legköltséghatékonyabb megoldást keresi, és a Carmera szoftvere pár perc alatt képes frissíteni a térképet azután, hogy megkapta a legújabb adatokat.

Könnyen lehet, hogy mindkét megoldás szerepet játszik majd a jövőben, de egyelőre még távol vannak a nagy kereskedelmi alkalmazásoktól. Az autógyártók egyelőre tovább folytatják kutatásaikat a területen.

Forrás: Cnet

https://www.cnet.com/roadshow/news/toyota-self-driving-car-mapping-system-satellite

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936