A Toyota új elektromos autó akkumulátort jelentett be, amely 10 perc alá csökkentheti a töltési időt

A Toyota bejelentette, hogy az akkumulátoros elektromos járművekre vonatkozó ambiciózus tervei részeként szilárdtest akkumulátort kíván gyártani.

A bejelentés az egyre erősödő kritikák közepette érkezik, miszerint Japán vezető autógyártójának többet kellene tennie a klímaváltozás elleni küzdelemben.

A Toyota Motor Corp. azt mondta, hogy már 2027-ben kereskedelmi forgalomba kerülő szilárdtest-akkumulátort tervez.

A Toyota elnöke, Koji Sato azt mondta, hogy a vállalatnak fel kell zárkóznia, miután lemaradt az elektromos járművek szektorában.

A vállalat 2026-ban 1,5 millió elektromos jármű szállítását tervezi akkumulátoros EV-kínálatának bővítésével és technológia fejlesztésével.

„A jármű operációs rendszerének fejlődésével a következő generációs akkumulátoros EV a „vezetési élmény” személyre szabását is lehetővé teszi, különös tekintettel a gyorsításra, a fordulásra és a megállásra” – áll a közleményben.

Hozzáteszik, hogy a töltési idő, ami az elektromos járművek egyik fő hátránya, 10 percre vagy kevesebbre rövidül az új akkumulátorral.

Az elektromos autók tulajdonosai általában rendelkeznek töltőállomással az otthonukban, és az autóikat éjszaka töltik. Ez az egyik fő oka annak, hogy a Toyota régóta ragaszkodik ahhoz, hogy a hibridek jobb megoldást jelentenek. Egy hibrid futás közben töltődik, de az elektromos motoron kívül benzinmotor is van benne.

Legfrissebb bejelentésében a Toyota azt mondta, hogy innovatív lítium-ion akkumulátorokon is dolgozik, amelyek jelenleg a legtöbb elektromos járműben megtalálhatóak, és új, megfizethető lehetőségeket kíván kínálni.

A Toyota azt állítja, hogy elkötelezett a „hidrogén társadalom” mellett, és továbbra is dolgozik a hidrogénnel hajtott modelleken, beleértve az üzemanyagcellás járműveket is.

A hidrogén még mindig drága, és általában fosszilis tüzelőanyagok felhasználásával állítják elő, bár megújuló energia felhasználásával is előállítható. A Toyota elmondta, hogy számos partnerrel együttműködve tisztább és olcsóbb hidrogént állít elő.

A Prius hibrid, Camry szedán és Lexus luxusmodelleket gyártó Toyota is dolgozik a második generációs bioüzemanyagokon. A bioüzemanyagokat, például az etanolt, inkább megújulónak tekintik, mint a fosszilis tüzelőanyagokat, bár vannak más hátrányaik.

Forrás: euronews.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936