A Toyota zöld utat kap Kaliforniában hidrogénmotoros teherautóihoz
A Toyotát gyakran becsméreli a sajtó, amiért a hidrogénmeghajtásra helyezi a hangsúlyt, ahelyett, hogy az elektromos akkumulátorokkal foglalkozna. Erőfeszítéseik azonban megtérülhetnek. Kalifornia állam nemrégiben engedélyezte a Toyota Zero Emissions Powertrain (ZEP) hajtásláncának kereskedelmi forgalomba hozatalát. A cég a hidrogén üzemanyagcellás hajtóműveket újonnan épített, nagy teherbírású, 8-as osztályú járművekbe, például teherautókba és buszokba építi be.
Még a legelkötelezettebb elektromos akkumulátor pártiak is elismerik, hogy a hidrogénes üzemanyagcellák ésszerűbbek lehetnek a hosszú távú teherszállításban. Nemcsak azt teszik lehetővé, hogy a teherautók gyorsabban tankolhassanak fel, hogy maximalizálják a rendkívül fontos üzemidőt, de könnyebb súlyuk nagyobb hasznos terhelést tesz lehetővé. Emellett a hidrogén-üzemanyagcellás teherautók is felülmúlják a hagyományos dízeleket.
A Toyota ZEP készlete egy hidrogén üzemanyagcellás megoldás, amely áramot és vizet termel, nem pedig egy hidrogén égésű motor, amellyel a Toyota néhány versenyautón kísérletezett. A készlet hidrogén-üzemanyag-tároló tartályokat, üzemanyagcellás kötegeket, akkumulátorokat, villanymotorokat és sebességváltót tartalmaz, és a legújabb generáció energiafelhasználása és csomagolása szempontjából hatékonyabb, mint a korábbi változatok.
A Toyota 2017-ben kezdte meg hidrogén_üzemanyagcellás teherautóinak tesztelését a Los Angeleshez közeli Long Beach kikötőben. Ezek az első és második generációs teherautók 22500 km-t tettek meg az Egyesült Államok második legforgalmasabb kikötőjében. A Toyota a Kenworthszel is együttműködött 10 teherautó prototípus megépítésében, amelyek a Kenworth T680-at használták bázisként, és amelyek Long Beachből Los Angelesbe és San Bernadinoba szállítottak rakományt.
Most, hogy a ZEP megkapta a tanúsítványt, a tervek szerint a Toyota kentuckyi gyártóüzemében megkezdődik a gyártás.
Forrás: autoblog.com