A Uber Eats két autonóm kiszállítási pilot programot indít Los Angelesben
Az első a Motional autonóm járműipari partnerségén keresztül valósul meg, amelyet eredetileg decemberben jelentettek be, a második pedig a Serve Robotics szállító céggel, egy olyan céggel, amely magából az Uberből vált ki.
A próbák korlátozottak lesznek, csak néhány kereskedő vesz részt benne, köztük a Kreation gyümölcslé és biokávézó. A Serve rövid szállítási útvonalakat fog teljesíteni Nyugat-Hollywoodban, míg a Motional a hosszabb szállításokat Santa Monicában. „Mindkét kísérletből megtudhatjuk, mit akarnak valójában az ügyfelek, mit akarnak a kereskedők, és minek van értelme a szállításban” – mondta az Uber szóvivője a TechCrunchnak.
Az Uber nyilvánvalóan díjat számít fel a kiszállításért a Serve-től. A kaliforniai autonóm járműves szállításhoz azonban engedélyre van szükség, amellyel a Motional állítólag nem rendelkezik, így úgy tűnik, hogy az ügyfeleknek egyelőre nem kell fizetniük a járműveikkel történő szállításért. Ezen túlmenően az emberi kezelők veszik át az irányítást a kiszállítási címek közelében, „hogy biztosítsák az ügyfelek számára a kényelmes és zökkenőmentes csomagátadást” – mondta a szóvivő.
A Serve robotjai ezzel szemben többnyire önállóan tudnak majd működni, de bizonyos esetekben – például utcán való átkeléskor – a távoli kezelők veszik át az irányítást.
A meghatározott tesztzónákon belüli ügyfeleknek lehetőségük lesz arra, hogy ételeiket autonóm járművel szállítsák ki, és nyomon követhessék azt, mint a szokásos szállításnál.
Amikor megérkezik az étel, egy jelszóval feloldhatják a jármű zárját, hogy ételeiket a Serve hűtőből vagy egy Motional autó hátsó üléséről kapják meg. „Azt remélik, hogy a próbák sikeresek lesznek, és az elkövetkező hónapokban megtanuljuk, hogyan lehet széleskörűen alkalmazni” – mondta az Uber szóvivője.
Forrás: Engadget