A Virgin Hyperloop megtette első sikeres tesztútját utasokkal a fedélzetén

A Virgin Hyperloop vasárnap tette meg első útját a las vegas-i tesztpályán, de még évekbe telhet mire a nagyközönség is kipróbálhatja a nagysebességű utazást.

A hyperloop egy újfajta közlekedési rendszer, amellyel az emberek egy vákuum csőben utazhatnak akár 600 mérföld/órás sebességgel. A Virgin rendszere a mágneses lebegés segítségével mozog, hasonlóan a fejlett nagysebességű vasúti projektekhez Japánban és Németországban.

A mágneses lebegés a vonat kocsiját a vágány fölé emeli, mivel a mágnesek, mint az oszlopok, felfelé tolják a vonatot. A mágnesek úgy hajtják meg a vonatot, hogy a pólusok taszítják, és előre tolják a vonatot, az ellenkező pólusok pedig vonzzák, és előre húzzák a vonatot. A mágneses lebegést néhány vonatrendszerben az 1970-es évek óta használják.

Forrás: CNN

A Virgin Hyperloop csak a 100 mérföld/órát érte el a pályán a cég szerint, nem pedig a 600 mérföld/órát, amit a hyperloop hívei régóta ígérnek. A Virgin Hyperloop szerint ez annak köszönhető, hogy a pályájuk csak 500 mérföld hosszú, és ez behatárolja a sebességet.

Ennek ellenére a cég igazgatói fontos mérföldkőnek tekintik a tesztet és újabb lépésként a hyperloop technológia kereskedelmi alkalmazása felé.

Az első utat Josh Giegel, a Virgin Hyperloop technológiai igazgatója és Sara Luchian, az utas tapasztalatok igazgatója tette meg. A Virgin Hyperloop kétszemélyes fülkéjében ültek, amiben biztonsági övek, plüss ülések és kis ablakok vannak.

Giegel a CNN Business-nek elmondta, hogy a hyperloop kabinok a repülőgép sebességével, de az energiafogyasztásuk töredékével képesek közlekedni.

A Virgin Hyperloop olyan építményrendszereket képzel el, amelyek összekötik a városokat. A Giegel elmondta, hogy jövőbeni kereskedelmi rendszereinek olyan kabinjai lesznek, amelyekben 25-30 ülőhely van. Giegel elmondta, hogy a Virgin Hyperloop elképzelései szerint óránként több tízezer utast szállítanak majd.

A Hyperloop rendszerek működhetnek akár a föld felett, akár a föld alatt, de a vállalat eddig a föld feletti projektekre koncentrált. A föld alatti alagutazás időigényes és költséges lehet.

A kereskedelmi hyperloop rendszer kiépítése előtt egyelőre még akadályok állnak. A Virgin Hyperloopnak még mindig elegendő pénzt kell gyűjtenie a következő projektjéhez, egy hat mérföldes, 500 millió dolláros tesztlétesítményhez Nyugat-Virginiában. Walder elmondta, hogy a kabinok a létesítményben nem érik el a 600 mérföld/órát, de azt nem volt hajlandó megosztani, hogy valójában milyen gyorsan mennek. A tesztlétesítményt a Virgin Hyperloop technológiájának tesztelésére építik.

Walder úgy véli, hogy a vállalat hyperloop rendszerét 2025-ben vagy 2026-ban fogják majd tanúsítani, és hogy az évtized vége előtt még láthattunk hyperloop projekteket.

A Virgin Hyperloop nem az egyetlen cég, amely a hyperloop rendszerek iránt érdeklődik. A Tesla és a SpaceX vezérigazgatója, Elon Musk 2013-ban jelentette be egy ilyen rendszer koncepcióját.

Aztán 2017- ben Musk azt tweetelte, hogy „szóbeli jóváhagyása van a kormánytól” egy alagút építéséhez Washington DC-ből New Yorkba, amelyben az utazások 29 percet vehetnek igénybe. A projekt első szakaszában környezeti áttekintésre kerül sor, a befejezésre nincs egyértelmű ütemterv.

Musk hyperloop vállalkozása, a Boring Company a városok alatti alagutak építésére összpontosított, amelyben egy alacsonyabb sebességű szolgáltatást tud nyújtani a Tesla járműveivel, amelyek nem igényelnek vákuumcsövet. Jelenleg Las Vegasban épít egy ilyen rendszert, amelyet „Loop” -nak hívnak.

A Virgin Hyperloop-ot Hyperloop Technologies néven alapították 2014-ben. Richard Branson 2017-ben csatlakozott az igazgatósághoz, a cég nevét akkor változtatták meg.

 Forrás:

https://edition.cnn.com/2020/11/08/tech/virgin-hyperloop-passengers/index.html

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936