A Virtual Vehicle elindítja az iExoddus projektet
A Virtual Vehicle Research által koordinált és az EU által finanszírozott iExoddus projekt az autonóm járműtechnológia fejlesztésére és az automatizált vezetési rendszerek működési tervezési tartományai (ODD-k) képességeinek bővítésére összpontosít. Ez javítja az AV-teljesítményt összetett környezetben, például útépítéseknél és alagutakban, javítja a közlekedés biztonságát és csökkenti a környezeti hatásokat.
A projekt célja az ODD-ken belüli működési korlátok kezelése, beleértve az érzékeléssel, a viselkedés előrejelzésével és a megbízhatósággal kapcsolatos problémákat, amelyek korlátozzák az automatizált járművekben rejlő lehetőségeket. Az ODD alapvető fontosságú a csatlakoztatott és automatizált mobilitás (CCAM) biztonsága szempontjából. Leírja azokat a konkrét működési feltételeket, amelyek mellett a CCAM biztonságosan használható.
Az ODD keretrendszer kibővítése létfontosságú ahhoz, hogy az AV-k képesek legyenek navigálni olyan kihívást jelentő forgatókönyvekben, mint az építési övezetek, a jelöletlen utak és a kedvezőtlen időjárási viszonyok. Ez a bővítés robusztus észlelési és döntéshozatali algoritmusokat foglal magában, csökkentve az emberi beavatkozást és megkönnyítve az ember által hajtott járművekkel való integrációt.
Selim Solmaz, a Control Systems Group vezetője és a Virtual Vehicle vezető kutatója elmondta: „Az iExoddus projekt élen jár a digitális technológiák és a navigációs szolgáltatások fejlesztésében, összhangban a mobilitási szektor fokozott biztonságát és fenntarthatóságát célzó célkitűzésekkel, megnyitva az utat a biztonságosabb és megbízhatóbb automatizált szállítás felé.”
Bár az előnyök jelentősek, az olyan kihívásokat, mint az adatgyűjtés, a szenzortechnológia és a szabályozási keretek, együttműködésen keresztül kell kezelni. Az iExoddus 14 kutatópartner szakértelmét ötvözi, hogy megoldja ezeket a kihívásokat a harmonizációs és jogi kérdések megoldása, valamint szakpolitikai ajánlások megfogalmazása révén. Az iparági érdekelt felekkel való együttműködés és a valós bemutatókra való törekvés lehetővé teszi az iparágra szabott megközelítést a kiterjesztett működési tervezési tartományokkal rendelkező automatizált vezetési rendszerek felé.
A legfontosabb előnyök közé tartozik a kiterjesztett ODD és a zökkenőmentes automatizált mobilitás, a jobb közlekedésbiztonság és -áramlás, valamint a kisebb környezeti hatás; valamint a digitális ikrek használata a valós idejű adatintegráció, a forgalomirányítás javítása és az infrastruktúra-üzemeltetők segítése a biztonságosabb és hatékonyabb útépítési zónák kezelésében.
Torsten Schön, a THI intelligens mobilitási rendszerek számítógépes látásáért felelős professzora hozzátette: „Az iExoddus projekt nagymértékben hozzájárul az autonóm mobilitáshoz az autópályákon Európa-szerte azáltal, hogy megszünteti a jelenlegi működési hiányosságokat és képes megoldani a 3. szintű vagy afeletti autonóm vezetést még olyan nehéz körülmények között is, mint az útépítés. vagy alagutak. Mi, a THI-nél nagyon örülünk, hogy a mesterséges intelligencia és a járműbiztonság területén szerzett széleskörű szakértelmünkkel támogathatjuk ezt a projektet.”