A Volkswagen autonóm ID.Buzz elektromos autói megkezdik az utasszállítást Németországban

A Volkswagen Haszonjárművek ID.Buzz elektromos kisteherautóival folytatja autonóm vezetési technológiájának kiterjesztését egyidejűleg két különböző kontinensen. Németországban, ahol a robotaxik tesztelése elkezdődött, a Volkswagen először kezdi el tényleges utasok szállítását, köztük kormányzati tisztviselőket.

A Volkswagen autonóm ID.Buzz elektromos autóiról először májusban értesültünk, amikor a MOIA európai telekocsi ágazata bejelentette, hogy együttműködik az Apex.AI-val saját utaskezelő rendszerének kifejlesztése és bevezetése érdekében a kisteherautók flottájában.

A MOIA 2021 óta dolgozik együtt a Volkswagen Haszonjárművekkel az autonóm járművekre vonatkozó kísérleti projekt kidolgozásán és megvalósításán, Németországból indulva, mielőtt a világ városaira terjeszkedne. A projekt Münchenben indult útjára, mielőtt csatlakozott volna hozzá egy amerikai kísérleti program, amely július elején indult a texasi Austinban.

Austin a Volkswagen új amerikai központja, ahonnan az autóipari csoport a jövőben további városokba kívánja kiterjeszteni az autonóm utakat. Eközben a németországi München továbbra is a VW robotaxi központja marad Európában, és már megkezdi az emberi utasok szállítását.

Ahogy a Volkswagen közeledik ahhoz, hogy a MOIA márkanév alatti új, autonóm elektromos járműparkja gyártásra kész legyen, és kereskedelmi műveletekbe kezdjen, Münchenben megkezdi az utasok szállítását – beleértve a kormányzati hatóságokat, üzleti partnereket és újságírókat.

A VW kijelentette, hogy a kezdeti autonóm vezetési tesztek továbbra is a városi központokban közlekedő elektromos járművekre összpontosítottak – ezért esett a választás Münchenre és Austinra. A teszt lehetővé teszi az ID.Buzz furgonok számára, hogy a SAE szabványok szerint 4. szintű autonóm módon navigáljanak a telekocsi- és szállítási szolgáltatásokhoz.

A Volkswagen szerint a MOIA lesz az első, amely önvezető járműveit használja, és megosztja az utazási adatokat, hogy segítse a technológia és a kereskedelmi hálózat fejlesztését.

A Volkswagen azonban azt állítja, hogy a jövőben az Egyesült Államokban a saját ernyőjén kívül kívánja kiszervezni a műveleteket, és „külső vállalatokat keres a mobilitási és szállítási szektorból”. Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek autonóm vezetés fejlesztéséért felelős igazgatótanácsának tagja a divízió fejlődéséről beszélt:

Autonóm járműprogramunk Észak-Amerikára való kiterjesztése globális stratégiai ütemtervünk következő lépése, és egy hosszú távú befektetés eredménye. Ezzel az amerikai utakon is tesztelhetjük, validálhatjuk és finomíthatjuk a technológiát.

A Volkswagen a következő hetekben folytatja az autonóm utakat Münchenben, miközben tevékenysége az Egyesült Államokban is bővül.

Forrás: electrek.co

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936