A Volkswagen módosítja stratégiáját, hogy fenntartsa az elektromos és autonóm autók fejlesztésének lendületét
A Volkswagen módosítja stratégiáját, hogy fenntartsa az elektromos és autonóm autók fejlesztésének lendületét, miközben megpróbálja pótolni a koronavírus-járvány által okozott kieső bevételeket – mondta a társaság vezérigazgatója.
A Bentley, Bugatti, Porsche, Skoda, Lamborghini és Audi márkákat birtokló autó- és teherautógyártó a jövő héten stratégiai értekezletet tart a gyártás, a beruházások és az értékesítés hosszú távú trendjeinek és következményeinek megvitatására.
„Több millió autó hiányzik a terveinkből” – mondta Herbert Diess a Bloomberg esemény internetes közvetítésén, hozzátéve, hogy egyes piacokon az értékesítés 2023-ig nem tér vissza a válság előtti szintre.
Kompenzációként a Volkswagen-nek le kell szűkítenie a modellválasztékát, ami kihatással lesz az autógyártó egyes gyáraira – mondta Diess.
A Volkswagen idén megduplázza az elektromos járművek eladását, és jövőre is megduplázza majd őket – mondta, hozzátéve, hogy az elektrifikálás még a hiánypótló márkákat is érinti majd.
„A Bentley a következő négy-öt évben elektromos márkává válik” – mondta Diess.
A Volkswagen arra is törekszik, hogy utolérje az Alphabet önálló vezetési egységét, a Waymo-t az önvezető jármű fejlesztése terén.
Az autóiparban az önvezető autók a következő 5-10 évben megjelennek – mondta Diess, hozzátéve, hogy jelenleg a VW-t a Waymo mögött a második helyen látja az autonóm autók utakra kerüléséhez szükséges technológiai képességeit tekintve.
Forrás: Channel News Asia