A Volkswagen vezetője szerint nem az elektromos járművek jelentik majd az igazi változást, hanem az okos autók
A Volkswagen feje, Herbert Diess szerint az autonóm autók, nem pedig az elektromos járművek jelentik majd az igazi lépésváltást az autóiparban, amelyből 2035-re Európában eltűnnek a belső égésű motorok.
Diess nyilatkozata jelzi, hogy szerinte az akkumulátoros elektromos járművekre való áttérés már megtörtént, annak ellenére, hogy ezt még az aktuális eladásokkal is alá kell támasztani.
„Az autonóm vezetés valóban úgy meg fogja változtatni az iparágat, mint korábban még semmi,” mondta Diess Münchenben az IAA autó show hivatalos megnyitója előtt, hozzátéve, hogy ehhez képest az elektromos autókra való áttérés „könnyűnek” mondható. „Az igazi lépésváltást a szoftver és az autonóm vezetés jelenti.”
Diess arról beszélt, hogy egyre erősödik az autóiparra gyakorolt környezeti nyomás, az Európai Bizottság júliusban javasolta az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítésének 2035-től való hatékony betiltását.
Pénteken a Greenpeace és a Deutsche Umwelthilfe (DUH) német környezetvédelmi civil szervezet közölte, hogy jogi lépéseket tesznek a német autógyártók, köztük a Volkswagen ellen, ha elmulasztják fokozni az éghajlatváltozás elleni küzdelemre vonatkozó politikájukat.
Diess ezért nem csak arra törekszik, hogy megelőzze a Teslát, és 2025-re a Volkswagent a világ legnagyobb elektromos jármű eladójává tegye. Azt is szeretné, hogy az autonóm autókra vonatkozó szoftverszolgáltatások a csoport jövőbeli üzletágának egyik alappillérévé váljanak, ezért a Volkswagen felvásárolta az önvezető szoftver startup Argo AI-t, az Alphabet Inc Waymo versenytársát.
A hagyományos autógyártók és a technológiai cégek több milliárd dollárt fektettek a vezető nélküli autók megvalósításába az utóbbi évtizedben, de a robotaxik továbbra is nehezen megfoghatók a technikai és szabályozási akadályok miatt, amelyek miatt folyamatos emberi jelenlét szükséges a járművekben.
A Volkswagen 1,2 billió euró (1,43 billió dollár) szoftveres értékesítést vár az autóiparban 2030-ra, ami a globális mobilitási piac mintegy negyedét teszi ki, ami várhatóan több mint kétszeresére, 5 billió euróra emelkedik majd.
„2030 -ra … üzletünk mintegy 85%-át a személygépkocsik, magántulajdonban lévő, illetve megosztott bérautók jelentik majd. És a mobilitás mintegy 15%-ának transzfernek kell lennie, mobilitási szolgáltatásként ” – mondta Diess.
Ez kapcsolódik a cég nemrégen megtett lépéséhez, melynek során egy konzorcium vezetőjeként megvették az Europcart, egy autóbérlő céget, így egy potenciálisan jövedelmező mobilitási szolgáltatásba kapcsolódtak be, amelynek még realitássá kell válnia.
Forrás: The Globe and Mail