A Volvo szerint az elektromos járművek építése 70%-kal több károsanyag-kibocsátást eredményez, mint a belső égésű motorral rendelkező járműveké
A svéd autógyártó összehasonlította, hogy mekkora károsanyag kibocsátással jár egy XC40 és egy teljesen elektromos C40 vagy XC40 Recharge megépítése.
Valószínűleg eltart még egy darabig a vita arról, hogy az elektromos járművek gyártása zöldebb-e, mint a belső égésű járműveké. Mindkét oldal mellett vannak érvek, de a Volvo szerint egy elektromos autó gyártása sokkal szennyezőbb, mint egy belső égésű motorral működő járműé.
A Volvo összehasonlította a benzinüzemű XC40-et a teljesen elektromos C40-el (alapvetően ugyanaz a jármű, de kupészerű tetővonallal és elektromos jármű hajtáslánccal), és azt találta, hogy az utóbbi gyártása 70 százalékkal több károsanyag-kibocsátást eredményez. A különbség azért szembetűnő, mert mindkét jármű ugyanabban a gyárban, ugyanazon a futószalagon készül, és nagyszámú azonos alkatrészt használnak a gyártásukhoz.
Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor a fő oka annak, hogy az elektromos C40 gyártása ennyivel több károsanyag-kibocsátást produkál, különös tekintettel arra, hogy a Volvo mindent figyelembe vett ennek kiszámításakor, visszavezetve egészen az alapanyagok kinyerésééig és feldolgozásáig.
Azt nem tudni, hogy a különbség ugyanekkora-e más gyártók esetében, de ha a Volvo által közölt adatok bármire utalnak, az azt jelentené, hogy minden új elektromos jármű gyártása lényegesen kevésbé környezetbarát, mint egy belső égésű járműé.
Lehet, hogy a különbség kevesebb, mint a Volvo által állított 70 százalék, mivel ennek sok köze van a beszállítókhoz és az ellátási láncokhoz, de még ha alacsonyabb is, nem valószínű, hogy sokkal inkább az elektromos autók javára szól.
És ahogy az AutoTrader forráscikkében is szerepel, ez a hír minden bizonnyal jobban alátámasztja egyes autógyártók azon állításait, miszerint az elektromos autók akkumulátorainak kisebbre váltása a legzöldebb út (a Mazda MX-30 és a Honda e két ilyen filozófia szerint készült jármű).
Forrás: Motor1
https://uk.motor1.com/news/549390/manufacturing-ev-70percent-more-emissions/