A Volvo tanulmánya szerint az önvezető funkciók növelik az autó hatékonyságát
Az önvezető autók környezetkímélők, de nem csak azért, mert többnyire elektromos meghajtásúak. Már kezdetben is az egyik fő célja volt az autonóm autók fejlesztésének, hogy hatékonyabbá váljanak, kevesebb legyen a megállás-újraindulás az út során.
A Volvo új kutatása valós vezetési adatokat használ annak kimutatására, hogy mennyivel hatékonyabbak az autók a vezetőt segítő funkciókkal. 18500 utat figyeltek meg Svédországban, Gothenburg környékén. Az eredmények szerint az adaptív sebességtartó funkciót használó autók 5-7%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztottak, mint az anélkül vezetettek. A tanulmányt (An Automated Vehicle Fuel Economy Benefits Framework Using Real-World Travel and Traffic Data) júniusban közölték az IEEE Intelligens Közlekedési Rendszerek Magazinban.
Az adaptív sebességtartó automatika változatlan sebességen tartja az autót egyenes, szabad úton haladás közben, de fokozatosan lassít, ha egy lassabb autó tűnik fel előtte és megtartja mögötte a beállított követési távolságot.
A tanulmányban használt paraméterek nem voltak tökéletesek, a jobb fogyasztás következhetett abból is, hogy az automata funkciót használó autók lassabban haladtak tovább, ahogy lassabb autók tűntek fel előttük. Emellett az önvezető autóknak csak ezt az egy funkcióját vizsgálták, a jövőben a jármű és jármű valamint a jármű és az infrastruktúra közti kommunikáció megjelenésével a forgalom haladása még folyamatosabb lesz, így még inkább növekedhet a hatékonyság.
Az ilyen témájú kutatások korlátját az jelenti, hogy kevés valós vezetési adat áll rendelkezésre automata járművekkel kapcsolatban.
Forrás: Green car Reports