A Volvo továbbfejleszti a XC90-t, hogy csatlakozhasson a DiDi autonóm flottájához
A Volvo évtizedek óta a biztonság iránti elkötelezettségéről ismert, és most az önvezető technológia terén is ennek jegyében halad előre. Az autógyártó bejelentette együttműködését a kínai DiDi Autonomous Driving-gal, amely a DiDi Chuxing önvezető technológiai részlege.
A Volvo XC90 változatait módosítják a szükséges szoftverrel és hardverrel, hogy csatlakozzanak a DiDi önvezető flottájához. Olyan dolgokat integrálnak a DiDi már működő teszthálózatába, mint a kormányzáshoz és a fékezéshez szükséges háttér rendszerek és más kapcsolódó szoftverek. Ezek az XC90-ek elsőként integrálják a DiDi új, önvezető hardverplatformját.
Feltéve, hogy minden jól megy, ezeket az autókat a cég ride-hailing szolgáltatásába fogják majd beépíteni. A SUV már most is számos háttér rendszerrel és biztonsági funkcióval rendelkezik, és amint kombinálják a DiDi fejlett technológiájával, képes lesz robotaxiként működni emberi biztonsági vezető nélkül. Az együttműködés valójában már tavaly elkezdődött, ekkor szállította először a Volvo a DiDi-nek az XC60-at, hogy Sanghaj első robotaxi kísérleti programjában felhasználják. Ez úgy tűnik, elég jól ment ahhoz, hogy most kiterjesszék a partnerséget.
„Ez a stratégiai együttműködés a DiDi Autonomous Driving céggel tovább erősíti azon törekvésünket, hogy a világ vezető ride-hailing szolgáltató vállalatainak választott partnere legyünk” – mondta Hakan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója.
„A DiDi terjeszkedő robotaxi programja és a biztonságos autóink kombinációja segít az autonóm ride-hailing iránti fogyasztói bizalom felépítésében.” A Volvo nyilvánvalóan nem az egyetlen nagy autógyártó, amely az önvezető technológián dolgozik, de ez az új megállapodás az iparág vezetői közé helyezik a valós környezetben való tesztelésnek köszönhetően.
Az autonóm vezetési cégek, mint a Waymo és a Cruise is végeztek fejlett teszteléseket a közutakon néhány amerikai államban. A Tesla folytatja FSD rendszerének tesztjeit, de amennyire tudni lehet ez inkább egy fejlett 2. szintű autonóm rendszer, nem teljes, 5. szintű önvezetés, amelyhez nincs szükség emberi vezetőre.
Forrás: Carbuzz
https://carbuzz.com/news/volvos-latest-initiative-will-put-bmw-on-notice