A Volvo tulajdonos Geely, Kína legtöbb eladást produkáló autógyártója drónokat árul és repülő autókat épít
A legtöbb autógyártó jelenleg az utakra fókuszál, kivéve a Geely-t. A kínai autógyártó legújabb járműve egy elektromos drón.
Az X-Chimera 25-öt a kínai dróngyártó AOSSCI gyártotta. A start-up nemrég összeolvadt az amerikai székhelyű repülőgép-fejlesztővel, a Terrafugia-val, amelyet a Geely 2017-ben szerzett meg. Az így létrejött, Aerofugia néven ismert közös vállalkozástól azt remélik, hogy megjelentet egy hibrid autót, amely az úton is tud haladni és repülőként is repül. A Geely a német taxi fejlesztő a Volocopterbe is befektetett.
A Geely új terméke nem ment még ilyen messzire. Az új drónt maximum 6 kg súly szállítására tervezték, nem pedig utas szállításra. Mint a legtöbb fogyasztói drón, ez is teljes mértékben elektromos meghajtású.
Ami még figyelemreméltóbb, az a repülési ideje. A szárnyakkal rendelkező légi eszköz akkumulátora mindössze másfél óra alatt felöltődik, és ezzel 6 óra utazásra képes. Ez jelentősen hosszabb, mint a könnyebb civil drónok repülési ideje, amelyek kisebb akkumulátorok által meghajtott rotorokra támaszkodnak, és kevesebb, mint 30 percet bírnak a levegőben.
Míg a drón szárnyfesztávolsága hosszabb, mint 5 méter, a jármű szétszedhető kisebb részekre, amelyek beleférnek egy dobozba. A bemutató során az Aerofugia képviselői alig több mint egy perc alatt, csak a kezüket használva össze tudták rakni darabokból a drónt.
Guo Liang vezető tudós szerint a doboz elég kicsi ahhoz, hogy elférjen egy terepjáró hátuljában.
Az Aerofugia szerint a drónt már a rendőrök is használják a közép-kínai Yongcheng városban, autópályák és folyópartok járőrözésére szolgál. A vállalat szerint a drón sürgősségi mentésekre és biztonsági ellenőrzésekre is használható.
A Geely volt a legnépszerűbb hazai autómárka tavaly Kínában – állítja a Car Sales Base, a globális autóipari értékesítést nyomon követő weboldal. Az egy hűtőgépgyártó cég tulajdonosa által alapított Geely csak 2001-ben kapott kormányzati engedélyt autók gyártására.
Kilenc évvel később megvásárolta a Ford Motorstól a svéd Volvót, ami a Geely-t a globális reflektorfénybe emelte. Ezután megvásárolta a brit Lotus sportautó-gyártót, valamint a londoni ikonikus fekete taxik gyártóját. Emellett résztulajdonos a Mercedes-Benz-t gyártó, Daimlernél is.
Az autógyártás mellett a Geely különféle közlekedési projektekbe is befektetett. A Caocao tulajdonosa, mely egy online ride-hailing platform Kínában, amely az idei év elején indította el próba üzemét Párizsban.
A Geely önvezető autókon is dolgozik. A nagysebességű internet és a navigáció biztosítása érdekében a vállalat azt mondta, hogy több mint 300 millió dollárt költ saját műholdjainak elindítására ez év végéig.
Forrás: SCMP