A VW bemutatott egy teljesen autonóm elektromos jármű koncepciót, amely lehetővé teszi, hogy az utasok vízszintesen aludjanak az autóban
Az autógyártók egymással versenyben fejlesztik a teljesen autonóm autókat, míg a Volkswagen csoport még messzebbre tekint a jövőbe legújabb koncepcióautójával, a teljesen elektromos Gen.Travellel.
A koncepcióautó nem egyszerűen azt teszteli, hogy az 5-ös szintű automatizálás – ahol az autó emberi beavatkozás nélkül működik – hogyan befolyásolja a vezetést. A Gen.Travel célja az is, hogy tesztelje, milyen funkciók válhatnak elérhetővé az utasok számára, ha a technológia szélesebb körben megjelenik.
Az akkumulátoros Gen.Travel a VW szerint lehetőséget nyújt az utasoknak a vízsszintes alvásra, és a jövőben alternatívát jelenthet a rövid távú utazásokra.
A jármű belsejében nincs kormánykerék, vagy más kezelőszervek, ami számos lehetőséget kínál az utastér elrendezésére – mondta az Insidernek Klaus Zyciora, a Volkswagen csoport tervezési vezetője.
„Ennek nem csak az az előnye, hogy több hely van körülötted, és lehetővé teszi az alvást. Az is az előnye, hogy nem kell vigyázni az autóra” – mondta Zyciora. „Az autót „belülről kifelé” tervezték, az alapján, hogy az utasok mire vágyhatnak” – tette hozzá.
A minimalista, moduláris belső tér teljes mértékben a Gen.Travelben utazó utasok igényei szerint alakítható.
Ha az utasok éjszaka utaznak, a kétüléses konfiguráció két méter hosszú ággyá hajtható össze. A VW állítása szerint a paplanba biztonsági övek és légzsákok vannak beépítve.
Azok, akik üzleti céllal használják az autót, választhatnak egy négyüléses „konferencia-konfigurációt” egy központi asztallal. A jármű családok számára is konfigurálható, és kibővített valóság technológiával is felszerelhető a gyermekek szórakoztatására.
A világítás a hangulattól és az utazás céljától függően is állítható.
Annak ellenére, hogy nagy hangsúlyt fektet az utastérben tapasztalható élményekre, a VW sokat foglalkozott azzal is, hogy az autó külseje hogyan befolyásolhatja a belső élményt. Az ablakokat úgy tervezték, hogy a lehető legtöbb kilátást biztosítsák az utasoknak, függetlenül attól, hogy hol ülnek.
Zyciora elmondása szerint az ablak széleit derékmagasságig süllyesztették, hogy a fekvő utasok is kiláthassanak. „Még egy ablakunk is van a mennyezeten, így ha városokon megy keresztül az autó, lehet nézni a felhőkarcolókat” – mondta.
A panorámás szélvédő egyben a múlthoz is kapcsolódik. Az 1921-es berlini Német Autószalonon bemutatott Rumpler csepp autó ihlette (az esőcsepp alakjáról kapta a nevét).
Zyciora nem árult el sok részletet az autó hatótávolságáról vagy sebességéről, de azt mondta, hogy a végső hatótáv az akkumulátor méretétől függ. A nagy távolságok megtételéhez minden akkumulátornak 100 kW-nál nagyobb teljesítményűnek kell lennie, mondta Zyciora.
Mivel koncepcióautóról van szó, a Gen.Travel nem valószínű, hogy a jelenlegi dizájnjával elindulna az utakon – mondta Zyciora. Azonban olyan tanulmányokhoz és kutatásokhoz fogják használni, amelyek befolyásolhatják a jövőbeli terveket.
Forrás: Business Insider
https://www.businessinsider.com/vw-autonomous-ev-car-lets-passengers-sleep-lying-down-2022-10