A Walmart vezető nélküli teherautókat kezdett használni online élelmiszerboltjaihoz
Az arkansasi elosztóközpont és egy Walmart üzlet közötti hét mérföldes útvonalon a kiskereskedelmi óriás autonóm teherautókat kezdett üzemeltetni anélkül, hogy a kormány mögött biztonsági vezető ülne.
Két autonóm teherautó, amelyet a Gatik, a kiskereskedelmi ágazat logisztikájára összpontosító autonóm jármű startup biztosít, szállítja az ügyfelek rendeléseit egy Walmart elosztóközpontból, amely online rendeléseket teljesít, az arkansasi Bentonville-ben található kiskereskedelmi üzletbe, ahol a kiskereskedelmi vállalat székhelye található. A Walmart projektről készült jelentése szerint a teljesen vezető nélküli járművek célja az, hogy növeljék a sebességet és a reakciókészséget az e-kereskedelmi rendelések teljesítésekor.
A program decemberben kezdődött, miután a Walmart és a Gatik jóváhagyást kapott az Arkansas Állami Autópálya Bizottságtól. A teherautók augusztustól teljesen önállóak, és naponta többször teljesítenek szállítást.
A Walmart legújabb bejelentése az Egyesült Államokban és világszerte tapasztalható sofőrhiány közepette jelent meg. A szállítást teljesítő robotok és az automatizálás segíthet megoldani a munkaerő-problémát azoknál a vállalatoknál, amelyek munkaerő felvételével és megtartásával küzdenek, miközben kielégítik a megnövekedett vevői igényeket.
Évek óta sofőrhiány van, de ez a járvány idején tovább súlyosbodott, mivel a vásárlók több árut rendeltek online. Az Amerikai Teherautó Szövetség múlt hónapban közzétett jelentése szerint az ágazatban 80 000 sofőr hiányzik az Egyesült Államokban, és ez a sofőrök nyugdíjba vonulásával még növekedhet. A probléma egy része a munkaerő megtartása, mivel a járművezetők elhagyják az iparágat, hogy máshol jobb fizetést és munkakörülményeket keressenek.
Eközben az Egyesült Királyságban az alacsony fizetéssel és nehéz munkakörülményekkel szembesülő teherautó-sofőrök régóta fennálló hiányát felgyorsította az Európai Unióból származó munkavállalók Brexit utáni elvándorlása, valamint a vezetői vizsgák lemaradása Nagy-Britanniában.
A sofőrök megtalálásáért folyó küzdelem közepette – amely úgy tűnik, hogy egyhamar nem oldódik meg magától – sok szupermarket áll át robotokra a kiszállítás és a teljesítés érdekében.
A világjárvány idején a szupermarketek kielégítették az online kiszállítás iránti hirtelen keresletet. De mivel ezek az üzletek szűk árréssel működnek, a szállítás magas költségekkel jár. Ráadásul a szabadidős és vendéglátóipari szektorban rekordmagasságot értek el a bérek, így a robotok segíthetnek megszüntetni a több dolgozó iránti igényt.
Az Ocado, egy brit online élelmiszerbolt október elején közölte, hogy 10 millió fontot (13,6 millió dollárt) fektet be a Wayve önvezető technológiát indító startupba, hogy kipróbálja a szállító furgonokat, és célja a technológia kiterjesztése az Egyesült Államokra. A brit Asada áruházlánc szintén a Wayve technológiáját fogja használni, hogy 2022-ben megkezdje az autonóm kisteherautók 12 hónapos próbaverzióját Londonban. Eközben az Albertsons amerikai élelmiszerbolt lánc márciusban megkezdte az autonóm élelmiszer-kiszállítás tesztelését Észak-Kaliforniában távirányítású kocsikkal, amelyek képesek akár 120 font (kb. 54 kg) élelmiszert szállítani az ügyfél ajtajához.
Az utolsó mérföldes szállításba való beruházás még a járvány előtt elkezdődött. 2018 óta a Kroger együttműködik a Nuro-val, egy autonóm járműszállítást indító vállalkozással, hogy kísérleti autonóm kézbesítési szolgáltatást nyújtson olyan városokban, mint Cincinnati és Houston.
Az International Federation of Robotics legújabb jelentése szerint a professzionális kiszolgálórobotokra – elsősorban az utolsó mérföldes szállításra és a raktárokban dolgozó robotokra – fordított kiadások 2020-ban 12%-kal, 6,7 milliárd dollárra nőttek.
Forrás: Quartz
https://qz.com/2086940/walmart-is-using-driverless-trucks-for-its-grocery-business/