A Waymo az autópályára engedi robotaxiját
Miután több éven át tesztelte autonóm járműveit városi utcákon, emberi vezető nélkül a volán mögött, a Waymo először küldi ki teljesen vezető nélküli autóit az autópályákra.
Az Alphabet tulajdonában lévő cég hétfőn egy blogbejegyzésben jelentette be a lépést, jelezve vezető nélküli autók programjának jelentős bővülését.
A Waymo robotaxi-utakat kínál a Waymo One telekocsi-programjába feliratkozott törzsvendégeknek Phoenixben és San Franciscóban, de az első Phoenix-en átívelő autópálya utakat csak a Waymo alkalmazottaira korlátozzák.
A vállalat ragaszkodik ahhoz, hogy jól felkészült a teljesen vezető nélküli autópályás utazásokra, mivel „több éves biztonságos és bizonyított tapasztalattal rendelkezik a csak utasokkal közlekedő járműflották üzemeltetésében Kalifornia és Arizona közútjain, és több millió mérföldnyi tapasztalattal rendelkezik autonóm, 8-as osztályú teherautók és személygépkocsik autópályákon való üzemeltetésében szakember jelenlétében.”
Miután megerősítették az autópálya-szolgáltatás biztonságosságát és kényelmét, a Waymo One rendszeres utasai a szokásos módon foglalhatnak majd utakat az alkalmazáson keresztül.
„Az autópályákon közlekedés képessége különösen fontos lesz, mivel tevékenységünket más városokra is kiterjesztjük” – mondta Waymo. „Ezért az autópályás utazások tesztelésére fókuszálunk.”
A robotaxik autópályára engedése felgyorsítja az utazásokat, a Waymo szerint az utazási idő akár 50%-kal is csökkenthető a lassabb városi utcák elkerülésével.
Amikor a Waymo elindult, autóiban egy biztonsági vezető mérnök ült a volán mögött, aki felügyelte a jármű teljesítményét, és készen állt arra, hogy átvegye az irányítást, ha valami baj történne. Később azonban megkapta az engedélyt, amely lehetővé tette, hogy az autók anélkül utazzanak, hogy valaki a vezetőülésen üljön. A Waymo autópályákon is tesztelte autóit valakivel a volán mögött, de most készen áll arra, hogy teljesen vezető nélkül menjen.
A vállalat tudja, hogy a szabályozó hatóságok, valamint a szélesebb nyilvánosság szigorúan figyelni fogják, hogyan teljesítenek autonóm járművei a gyorsabb utakon.
A robotaxi szolgáltatások vizsgálata az elmúlt hónapokban felpörgött egy súlyos incidenst követően tavaly év végén, amikor a Waymo riválisa, Cruise által San Franciscóban üzemeltetett vezető nélküli autó ráhajtott egy gyalogosra, akit közvetlenül előtte egy emberi vezető ütött el.
Az incidens arra késztette a kaliforniai szabályozó hatóságokat, hogy visszavonják a Cruise engedélyét arra, hogy tesztelhesse vezető nélküli autóit az államban, és nem sokkal később a General Motors által támogatott vállalat az összes roboautóját visszavonta az Egyesült Államok közutairól.
Vezérigazgatója és technológiai igazgatója novemberben lemondott, a Cruise pedig 900 alkalmazottat bocsátott el, ami az alkalmazottaik körülbelül egynegyedének felel meg.
Ennek ellenére a vállalat ragaszkodik ahhoz, hogy munkája még nem fejeződött be, és várhatóan valamikor idén folytatják a tesztelést.
Forrás: www.digitaltrends.com