A Waymo és a Fiat Chrysler következő nagy projektje az önvezető Ram furgonok fejlesztése
A Waymo és a Fiat Chrysler Automobiles megállapodást kötött az autonóm teherautók és az áruszállításra tervezett egyéb könnyű haszongépjárművek fejlesztésére és tesztelésére. A megállapodás egy olyan partnerség kibővítése, amely négy évvel ezelőtt indult el, és amelynek középpontjában az önvezető Pacifica hibrid mikrobuszok állnak, amelyek célja az emberek szállítása.
A megállapodás a legújabb példa a Waymo arra irányuló erőfeszítéseire, hogy kiépítse autonóm járműtechnológiai üzletágának szállítási ágazatát. A két társaság szerint az eredeti terv a Waymo önvezetési csomagjának – olyan szoftver- és hardvercsomag, amely lehetővé teszi a jármű számára, hogy emberi irányítás nélkül közlekedjen – beépítése az FCARam ProMaster kisteherautókba. Ezeket az önvezető tehergépjárműveket a Waymo Via, a vállalat teherfuvarozási és helyi kézbesítője fogja használni.
Úgy tűnik azonban, hogy a megállapodás feltételei messze a Waymo Vián túl nyúlnak majd. Lehetséges, hogy az FCA más szállítási cégeket is ellát majd önvezető kisteherautóival (Waymo technológiával felszerelve) egy licensz megállapodáson keresztül.
A cégek elmondása szerint a partnerség az FCA teljes jármű portfólióját magában foglalja majd. Az FCA és a Waymo közötti megállapodás a jövőbeni leányvállalatokra is kiterjed, a partnerség részleteit ismerők szerint. Ez a kérdés azért fontos, mert az FCA és a francia Groupe PSA autógyártó vállalat egybeolvad a Stellantis nevű újonnan alapított társasággal. Ha a fúzió a várt módon a következő év első negyedévében lezárul, akkor a megállapodás elméletileg magában foglalja az összes márkát, amely a Stellantis alá tartozik.
Bármilyen széles körű is lehet a Waymo-FCA megállapodás, az autógyártó különféle képességekkel rendelkező más partnereket is keresett az autonóm járműiparban. Az FCA az autonóm járműtechnológia terén való gyors fejlesztéseivel a járműoldali igényekre koncentrál, miközben intelligens és stratégiai együttműködéseket hoz létre, amelyek előmozdítják az innováció, a biztonság és a know-how kultúráját – mondta az autógyártó korábban a TechCrunch-nak.
Tavaly az FCA és az autonóm járműtechnológiai startup, az Aurora jelentette be partnerségét, amely szintén a könnyű haszongépjárművekre összpontosított. Az FCA elmondta, hogy egyetértési nyilatkozatot írt alá az Aurorával, ami egy már működő megállapodás. A két vállalat továbbra is az egyedi gyártású Pacifica hibrideken dolgozik, amelyeket az Aurora tesztel, de nem fejlesztenek közösen autonóm kereskedelmi furgonokat.
„Az elmúlt tizennyolc hónapban az Aurora és az FCA szorosan együttműködött az egyedi gyártású Pacifica specifikációjában, tervezésében és fejlesztésében, amelybe beépítettük az Aurora Driver programot” – mondta az Aurora egy e-mailes nyilatkozatában. „Az Aurora várja, hogy önvezetési megoldást telepítsünk az FCA személy- és haszongépjárműveire.”
Az FCA az önvezető jármű startup, Voyage-nak is szállít az automata technológia integrálására kifejlesztett, célzottan gyártott Pacifica hibrideket. Ezek a járművek olyan testreszabott funkciókkal rendelkeznek, mint a redundáns fékezés és a kormányzás, amelyek szükségesek a sofőr nélküli járművek biztonságos üzembe helyezéséhez.
A Waymo leginkább az önvezető utasszállító járműveket használó rendelhető ride-hailing szolgáltatásának fejlesztéséről, teszteléséről és működtetéséről ismert, amelyhez Chrysler Pacifica Hybrid minibuszokat használ. A szóvivő megismételte, hogy a ride-hailing szolgáltatás továbbra is a legfontosabb üzlet számukra.
Míg a Waymo korábban nyilvánosan beszélt az önvezető teherautók, a helyi kiszállító kisteherautók és akár személyes autótulajdonlás terén való törekvéseiről, a Waymo One robotaxi szolgáltatásának felbukkanása Arizonában nagymértékben elhomályosította ezeket a terveket.
A Waymo először 2017 augusztusában integrálta önvezető rendszerét a Class 8 teherautókba és kezdte meg tesztelésüket Arizonában. Ezek a tesztek valamivel később abban az évben leálltak. A társaság 2019. májusáig nem hozta vissza teherautó-tesztelését Arizonába.
Az arizonai korai tesztek célja a kezdeti információk összegyűjtése a tehergépjárművek vezetéséről a régióban, míg a teherautók tesztelésének új fordulója a program fejlesztésének előrehaladottabb szakaszát jelöli – mondta a Waymo.
A Waymo teherfuvarozási programja 2019. június óta magasabb szinten működik, amikor a társaság 13 robottechnikai szakértőt gyűjtött össze, egy olyan csoportot, amelybe az Anki társalapítója és korábbi vezérigazgatója, Boris Sofman is tartozik, hogy a mérnöki feladatokat irányítsa az autonóm teherfuvarozási divízióban.
Forrás: TechCrunch