A Waymo és más önvezető autótársaságok is készen állnak a valódi vezető nélküli személyszállításra
Végre elérkezett a vezető nélküli taxik korszaka, legalábbis Arizonában. Két héttel azután, hogy az Alphabet tulajdonában lévő Waymo megkezdte a sofőr nélküli taxiszolgáltatást a nagyközönség számára Phoenixben, más autonóm járműfejlesztők követik példájukat tesztjárművekkel a közutakon is.
Idén tavaszig a Waymo önvezető járművei tesztelési fázisban voltak, és a cég utazásainak nagyjából 10%-ában használták őket. A járvány arra kényszerítette a vállalatot, hogy bezárja kapuit, és ideiglenesen felfüggessze a közúti tesztelést, de most újra online állapotban van, és bővíti működését.
Ugyanakkor, amint azt a törvény továbbra is előírja, a Waymo One taxiban szükség van egy emberi sofőr jelenlétére is, hogy részt vegyen az autó önálló működésének irányításában, és szükség esetén átvegye a kontrollt. A vállalat most nyilvánosságra hozott közleménye arra utal, hogy a teljesen autonóm, felügyelet nélküli utasszállítás is lehetséges a közeljövőben.
Más autonóm járművekkel foglalkozó társaságok sem állnak messze a teljes önvezetéstől, és a közeljövőben jelentős előrelépéseket fognak tenni ezen a területen. A Cruise és fő támogatója, a General Motors elmondta, hogy folyamatban van a hatósági jóváhagyás kérése, hogy korlátozott számú Cruise Origin vezető nélküli transzfer járművet telepítsenek San Francisco területén. A GM Bolt-on alapuló Origin egy elektromos vezető nélküli jármű, amely a GM-mel és a Hondával való többéves együttműködés eredménye, amelyet utazás-megosztásra terveztek.
Az Origin nem rendelkezik kormánykerékkel vagy pedálokkal, és emiatt a cég felmentést kérhet a gépjárművek biztonsági normái alól legfeljebb 2500 azoknak nem megfelelő járműve esetében. A bejelentés egy héttel azután történt, hogy a Cruise projekt engedélyt kapott a kaliforniai gépjármű-minisztériumtól a sofőr nélküli autók közúti tesztelésére San Francisco-ban. Mary Barra, a GM vezérigazgatója nemrégiben elmondta, hogy óriási lehetőségeket lát az autonóm járművekben mind az áru-, mind a személyszállítás terén.
Időközben a Ford egy Escape Hybrid SUV-on alapuló járművet vezet be 2022-ben egy önvezető kereskedelmi vállalkozás keretében. „Negyedik generációs tesztjárművünkben minden megvan, amire szükségünk lehet az önvezető szolgáltatásunk beindításához, ”- mondta a társaság. A negyedik generációs modell újdonsága egy nagy felbontású LiDAR szenzor, amely 360 fokos kilátást nyújt a jármű környezetére, segítve más járművek, kerékpárosok és gyalogosok észlelését a holttérben. A Ford városi utcákon teszteli a járműveket olyan városokban, mint Austin, Detroit és Miami.
A Motional – a Hyundai és az Aptiv közös vállalkozása – és a Lyft is bejelentette, hogy ezen a héten újraindítják robotaxi szolgáltatásukat Las Vegasban. A nyilvánosan hozzáférhető, önvezető flotta már több mint 100 000 fizetett utat tett meg a Lyft hálózata által működtetett Motional robotaxik segítségével.
Forrás: Forrás