A Waymo következő generációs önvezető rendszere 500 méterről képes észlelni a stop jelzést
A Waymo szerdán mutatta be ötödik generációs önvezető rendszerét, amely az Alphabet tulajdonában lévő vállalat állításai szerint messzebbre és pontosabban lát, mint az előző négy verzió. A rendszer frissített szenzorokkal rendelkezik, amelyek javítják a Waymo azon képességét, hogy észlelje a körülötte lévő világot. Emellett olcsóbb lesz a gyártása, lehetővé téve a társaság számára, hogy gyorsabban és hatékonyabban tudjon autonóm járműveket bevezetni.
A Waymo frissített rendszerét a várhatóan az év végére megjelenő Jaguar I-Pace elektromos SUV-flottájának részeként fogják forgalomba hozni. A Waymo megállapodást kötött 20 000 I-Paces megvásárlására, amelyet a vállalat a Phoenix külvárosában induló ride-hailing szolgáltatás részeként fog felhasználni.
A Waymo szenzorkészletének mindhárom kulcsfontosságú eleme – kamerák, radar és lézersugárzó LIDAR – frissítésre került. A rendszer most 29, a jármű köré épített kamerát foglal magába, amelyek egymást átfedő látóteret és a stop tábla 500 méterről való észlelését biztosítják.
A Waymo állítása szerint az ő radarjaik a legfejlettebbek a jelenleg elérhető automata rendszerekben. Átalakították a felépítést, a kimeneteket és a jelfeldolgozási képességeket, hogy egy kifejezetten az önvezetéshez igazított képalkotó radarrendszert hozzanak létre. Konkrétumok említése nélkül a Waymo szerint az új, továbbfejlesztett radarjainak nagyobb felbontása, hatótávolsága és látótere lesz, mint a korábbi változatoknak.
A LIDAR-t széles körben úgy tekintik, mint gyakorlatilag minden önvezető autó alapelemét. A saját LIDAR-t házon belül gyártó Waymo azt állítja, hogy szenzora képes a közeli és akár a 300 méterre lévő tárgyakat is látni. Összehasonlítva a konkurenciával, a legmagasabb szintű LIDAR gyártó, a Velodyne legdrágább modellje 200 méteres hatótávolsággal büszkélkedhet, egyre erősödő riválisa, a Luminar legújabb szenzora pedig akár 250 métert is képes látni, teljes hatótávolsága akár 500 méter.
Mindez természetesen csak akkor érdekes, ha a Waymo be tudja bizonyítani, hogy hatékonyan tudja előállítani ezeket az alkatrészeket és a lehető legtöbb autonóm autót képes az utakra juttatni. Másként nem tudja visszanyerni az előállítási költségeket.
Forrás: The Verge