A Waymo még több ember számára teszi elérhetővé teljesen önvezető robotaxi szolgáltatását

A Waymo az arizonai Phoenix-ben még több ember előtt nyitja meg teljesen vezető nélküli robo-taxi szolgáltatását, miközben a vezető nélküli autóval foglalkozó vállalat továbbra is az autonóm telekocsi szolgáltatások széles körű elindításán dolgozik.

Az Alphabet tulajdonában lévő Waymo a 2009-ben elindított Google önvezető autó programból született, és számos államban tesztelte autonóm Chrysler Pacifica kisteherautóját és egyéb járműveit. Phoenix 100 négyzetkilométeres területén végezték a legtöbb tesztelési és felderítő telekocsi szolgáltatást, amelyek közül az első 2018 végén indult.

Eddig a phoenixi robo-taxi szolgáltatás csak a társaság Waymo One programján keresztül volt elérhető válogatott közönség számára. Míg a legtöbb Waymo jármű biztonsági vezetővel közlekedik, egy kisebb számú utas utazhatott csak olyan járművekkel, amelyekben senki sem ült a volán mögött, – az úgynevezett „teljesen vezető nélküli” autókkal – ezek az utak a teljes, heti 2 000 vezető nélküli telekocsi út 10%-át teszik ki.

A héten azonban a Waymo vezérigazgatója, John Krafcik elmondta, hogy a vállalat megnyitja teljes vezető nélküli szolgáltatását a Waymo One minden utasa előtt, ezzel megnyitva az utat az olyan Waymo-utazások számának drámai emelkedése előtt, amikor a fedélzeten nincs biztonsági vezető.

A Waymo One utasai elkezdhetik magukkal vinni a barátaikat és a családjukat is az utazásokra. A vállalat azt is tervezi, hogy több nyilvános feliratkozó is hozzáférhessen a szolgáltatáshoz az okostelefonos alkalmazáson keresztül. Mindkét lépés arra szolgál, hogy a vezető nélküli élményt még több emberhez juttassa el.

„Arra számítunk, hogy új, teljesen vezető nélküli szolgáltatásunk nagyon népszerű lesz, és hálásak vagyunk utasaink türelméért, miközben növeljük a szolgáltatás elérhetőségét a kereslet kielégítésére” – írta a bővítést bejelentő blogbejegyzésben Krafcik.

Konkrét számok említése nélkül, a vezérigazgató elmondta, hogy a Waymo az év végén további rideshare járművek bevezetését tervezi flottájába, bár a koronavírus átterjedésétől való félelmek enyhítése érdekében fizikai akadályt helyeznek el az első és a hátsó ülések között azokban a járművekben, ahol biztonsági vezető van jelen.

A Krafcik hozzátette, hogy mivel a telekocsi szolgáltatás tesztelése majdnem két évvel ezelőtt elkezdődött, „összegyűjtötte a legfontosabb tanulságokat” az utasoktól arról, hogy hogyan lehet optimalizálni vezető nélküli szolgáltatás élményét.

A szabályozási akadályok azt jelentik, hogy mielőtt az önvezető autók személyes tulajdonlása megjelenik, valószínűbb, hogy az autógyártók szigorú irányelvek alapján és meghatározott területeken önvezető autókat használó telekocsi szolgáltatásokat indítanak. Többek között a GM Cruise és a Ford versenyeznek a Waymo-val, hogy tömegeknek nyújtsanak ilyen szolgáltatást.

Az American Automobile Association által az év elején végzett felmérés eredményei azonban azt sugallják, hogy még mindig sokat kell dolgozni a nyilvánosság tájékoztatásán a technológia előnyeiről és biztonsági jellemzőiről.

Forrás: Digitaltrends

https://www.digitaltrends.com/cars/waymo-expands-its-driverless-robo-taxi-service-to-more-riders/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936