A Waymo One robotaxi szolgáltatásának következő állomása Los Angeles
Phoenix és San Francisco után Los Angeles lesz a Waymo One robotaxi szolgáltatás következő célpontja.
A múlt heti bejelentésben az Alphabet önvezető autós egysége, a Waymo azt mondta, hogy robotaxija több los angelesi körzetben is elindul a következő hónapokban, a szolgáltatás megkezdése előtt. A Waymo nem közölte, hogy a szolgáltatás mikor nyit meg a nyilvánosság számára, de azt mondta, hogy éjjel-nappal fog működni.
A Waymo évek óta teszteli az önvezető autókat Los Angeles utcáin, már azóta, amikor a céget még Google Self-Driving Car Project néven ismerték. A vállalat 2019-ben kezdte el először feltérképezni Los Angeles utcáit a Waymo One szolgáltatáshoz.
A Waymo nem adott meg térképet a Waymo One által lefedett területekről, bár a cég megemlített népszerű Los Angeles-i helyszíneket, mint a Downtown, a Miracle Mile, a Koreatown, a Santa Monica, a Westwood, a West Hollywood és a Dodger Stadion.
Los Angeles utcái lesznek majd a legnagyobb kihívást jelentő útvonalak a vállalat számára, mivel Phoenix és San Francisco nem rendelkezik olyan bonyolult útszerkezetekkel és hatalmas forgalommal, mint Los Angeles. A Waymo által említett konkrét kihívások közé tartoznak az egymást keresztező autópálya-felhajtók, a szűk utcák, a vakító naplemente, és a nem a vezetésre figyelő sofőrök.
A Waymo szerint sokat lehet nyerni, hiszen a városnak körülbelül 13 millió lakosa van, és az ország harmadik legnagyobb helyszíne a fuvarozási szolgáltatások terén.
A Waymo önvezető rendszere, az úgynevezett Waymo Driver, 4-es szintű besorolást kapott az önvezető képesség SAE skáláján, ami azt jelenti, hogy teljesen önállóan tud működni, bár csak meghatározott feltételek mellett.
A 4. szintű önvezető autók jellemzően azokra a területekre korlátozódnak, amelyek elegendő térképadatokkal rendelkeznek, ez az úgynevezett geo-fencing. A végcél egy 5-ös szintű önvezető autó, amely az emberi vezetőtől elvárható minden körülmények között képes lesz működni.
A Waymo szerint néhány rivális önvezető rendszertől eltérően – akár készülőben, akár már kereskedelmi forgalomban – a Waymo Driver által vezérelt robotaxikhoz nincs szükség biztonsági sofőrre, távoli kezelőkre vagy előre meghatározott felépítésű pick-upokra.
Forrás: Motor Authority
https://www.motorauthority.com/news/1137579_next-stop-for-waymo-one-robotaxi-service-will-be-la